نصرالله: مقابله با اسرائیل اولویت اصلی ماست

پنج شنبه 28 مرداد 1400 - 11:38:46
نصرالله: مقابله با اسرائیل اولویت اصلی ماست

تهران- الکوثر: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت مراسم روز عاشورا گفت، مقابله با رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین، در صدر اولویت‌های ماست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب الله در این سخنرانی گفت: بار دیگر همه را به حمایت از ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه در محاصره و قدس و در خارج فلسطین دعوت می‌کنیم تا بتوانند سرزمین خودشان را از رودخانه تا دریا پس بگیرند.

وی افزود: به روزی چشم دوخته ایم که متجاوزان صهیونیست سرزمین فلسطین را ترک خواهند کرد، زیرا سرنوشت همه اشغالگران و متجاوزان همین است.
سید حسن نصرالله افزود: در برابر تهدیداتی که قدس و مقدسات با آن روبروست، خواهان ایجاد معادله منطقه‌ای برای حفاظت از مقدسات هستیم. ما خواهان آن هستیم که حمایت از مقدسات، ماموریت همه محور مقاومت و نه فقط فلسطینی‌ها باشد. بار دیگر از گروه‌های عراقی بابت اعلام آمادگی برای حمایت از مقدسات در فلسطین تشکر می‌کنم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش تاکيد: دولت‌های متعدد آمریکا در صدر یاغی گری و ظلم در جهان بوده اند. حاکمیت در منطقه باید متعلق به ملت‌ها باشد و ثروت ها، نفت، منابع آبی و زمین‌ها باید در اختیار ملت‌ها قرار گیرد.

سید حسن نصرالله افزود: پس از شکست آمریکا در افغانستان، اکنون چشم‌ها به خروج اشغالگران آمریکایی از عراق و سوریه دوخته شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تصمیم عراقی‌ها برای اخراج کردن نیرو‌های نظامی آمریکا از کشورشان، دستاورد بزرگی است. عراقی‌ها باید تجربه افغانستان را درباره حضور مستشاران آمریکایی در نظر بگیرند.

سیدحسن نصرالله خاطر نشان کرد: آنچه ضمانت واقعی برای عراق در مقابله با داعش و تکفیریهاست، بسیج مردمی است. بسیج مردمی یکی از بزرگترین جلوه‌های فتوای مرجعیت دینی در نجف بود. باید بسیج مردمی را تقویت و تاکید کرد که بخش بزرگی از ضمانت برای عراق است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی مراسم روز عاشورای حسینی تاکيد کرد: در برابر دوست و دشمن، بر قدرت و استقامت مقاومت تاکید می‌کنیم و هیچ کسی نخواهد توانست به آن دست درازی کند. ما بیش از هر زمان دیگر به درست بودن تصمیمات مان و مقاومت و نزدیک بودن خودمان به پیروزی ایمان داریم.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: توجیه آمریکایی‌ها برای باقی ماندن در شمال سوریه، کمک به مبارزه با داعش است، اما این توجیه یک ادعای واهی و دروغ است.
سید حسن نصرالله افزود: دولت‌های منطقه، برای پایان دادن به پدیده داعش کافی هستند و به هیچ کمکی از آمریکا نیاز ندارند. نیرو‌های آمریکایی، قدرت گرفتن داعش را تسهیل و به آن در انتقال از یک منطقه به منطقه دیگر کمک می‌کنند. نیرو‌های آمریکایی باید شرق فرات را ترک کنند و هدف حضور آن‌ها در این منطقه، سرقت نفت سوریه است. سرنوشت اشغالگران آمریکایی در سوریه، ترک این کشور است تا این سرزمین و نفت آن به سوری‌ها بازگردد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 28 مرداد 1400 - 11:38:37