سید حسن نصرالله : آمریکا عامل هرج و مرج در لبنان و منطقه است

دو شنبه 25 مرداد 1400 - 10:3:39
سید حسن نصرالله : آمریکا عامل هرج و مرج در لبنان و منطقه است

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه شب طی سخنانی آمریکا را مسبب اصلی ایجاد هرج و مرج در لبنان و منطقه برشمرد و تصریح کرد، سفارت آمریکا در بیروت هرج‌ ومرج در این کشور را مدیریت می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم عزاداری شب هفتم محرم خاطرنشان کرد،  آنچه امروز در لبنان رخ می‌دهد دقیقا همان اتفاقاتی است که در عراق رخ می دهد زیرا اتاق عملیات واحد و مشترکی برای مدیریت چنین هرج و مرجی وجود دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان به حادثه انفجار تانکر سوخت در شهر "عکار" در شمال لبنان اشاره کرد و  افزود، باید از حادثه عکار عبرت گرفت تا از تکرار آن در سایر مناطق جلوگیری شود، اما مسئولان در حال اتهام‌پراکنی، دشنام و بهره‌برداری سیاسی هستند.

"سیدحسن نصرالله" درباره بحران سوخت در لبنان و نقش واشنگتن در این مسئله نیز خاطرنشان کرد، اغلب شرکت ها سوخت را احتکار کرده و در تلاش برای انبارکردن آن به منظور فروش در بازار سیاه هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید مجدد بر اینکه قطعا بنزین و گازوئیل از ایران وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است در کنار لبنان قرار دارد.

"سیدحسن نصرالله" در ادامه به تحولات اخیر افغانستان و ورود عناصر گروه طالبان به شهر کابل اشاره کرد و گفت: اگر توافق آمریکا و  طالبان صحت داشته باشد این به آن معناست که واشنگتن به دوستان خودش خیانت کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وقایع افغانستان افزود، «هرفردی که در لبنان بر روی وعده های آمریکا حساب باز کرده است باید  تجربه افغانستان را در مقابل چشم خود قرار دهد؛ آمریکا میلیون‌ها افغان را گرسنه، تشنه و آواره به حال خود رها کرده است».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 25 مرداد 1400 - 10:3:30