«أحلَی مِنَ العَسَل» به چه معنا است؟

یک شنبه 24 مرداد 1400 - 10:44:31
«أحلَی مِنَ العَسَل» به چه معنا است؟

حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کردند.

تهران- الکوثر:  این واقعه مهم بسیاری از ارزش‌هایی که در ذهن و دل نوجوانی همچون «قاسم بن الحسن (ع)» شکل‌گرفته را روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه جمله «أحلَی مِنَ العَسَل» یکی از موضوعات مهمی است که در حادثه کربلا مورد توجه بوده، گفت: بصیرت نوجوانانی همچون «حضرت قاسم (ع)» در کربلا بیان کننده عمق آگاهی و دفاع از حقیقت این بزرگوار است هنگامی که «حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع)» در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان کردند بسیاری از ارزش‌هایی که در ذهن و دل نوجوانی همچون «قاسم بن الحسن (ع)» شکل‌گرفته را روشن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان می‌توانند به تأسی از «حضرت علی‌اکبر (ع)» و «قاسم بن الحسن (ع)» نقشی پررنگ و مؤثر در پیشرفت اهداف انقلاب داشته باشند. پیام عاشورا سراسر درس عبرت است و هر یک از شهدا و حاضران کاروان کربلا به عنوان الگو‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند. عاشورا علاوه بر تأثیر اخلاقی ابعاد اجتماعی فراوانی را پیش روی بشر امروز گذاشته است که بکار گیری هر یک از این بعد‌ها زمینه رسیدن به مدینه فاضله و سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند.

     نماهنگ احلی من العسل | حاج محمود کریمی


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید

 


یک شنبه 24 مرداد 1400 - 10:22:29