ممنوعیت مراسم محرم در قطیف؛ ریاض یک مسجد و حسینیه را جریمه کرد

جمعه 22 مرداد 1400 - 10:15:57
ممنوعیت مراسم محرم در قطیف؛ ریاض یک مسجد و حسینیه را جریمه کرد

تهران- الکوثر: عربستان سعودی علاوه بر جریمه ۶۰ هزار ریالی (16 هزار دلار) مسؤولان یک مسجد و یک حسینیه، از آنها تعهد گرفت، مراسم عزاداری در شب‌های ماه محرم را لغو کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مقامات سعودی در ادامه سرکوب آزادی‌های دینی، اقدامات علیه شیعیان این کشور را با شروع ماه محرم تشدید کرده‌اند.

بر اساس گزارش «العهد»، اداره پلیس امنیتی-اطلاعاتی در عربستان سعودی  (المباحث العامة)، مسؤولان مسجد «المسأله» و حسینه «امام حسین علیه‌السلام» را فراخواند و هر کدام از آنها را ۶۰ هزار ریال سعودی (حدود ۱۶ هزار دلار) جریمه کرد.

در ادامه این گزارش آمده، همچنین از مسؤولان تعهداتی برای لغو مراسم عزاداری در شب‌های ماه محرم گرفته شده است.

العهد افزود، مردم منطقه قطیف از سختگیری‌های مقامات سعودی در خصوص مراسم عزاداری محرم، نصب بنر و امثال آن بسیار ناراحت هستند.

در همین ارتباط، چندی پیش مأموران رژیم سعودی با بولدوزر مسجد امام حسین (ع) در شهر العوامیه در استان قطیف را کاملا تخریب کردند. 

همچنین تا کنون دهها شیعه در این منطقه دستگیر شده‌اند. بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هرچند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کار آمدن «محمد بن سلمان» در ژوئن ۲۰۱۷ به این سو روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که در ماه می ۲۰۱۹ (سوم اردیبهشت) دولت سعودی دست به اعدام ۳۷ نفر زد و با خونسردی سر آنها از تنشان جدا کرد.

در بین اعدام شدگان شش نفر کودک بودند و ۳۳ نفر از آنها نیز از شیعیان قطیف و احساء به شمار می‌آمدند. کسانی که صرفا به خاطر بیان عقیده و حضور در اعتراضات از سال ۲۰۱۱ در زندان به سر می‌بردند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 22 مرداد 1400 - 8:53:46