هشدار یمن درباره پیامدهای فاجعه‌بار تعطیلی فرودگاه صنعاء

چهار شنبه 20 مرداد 1400 - 13:55:50
هشدار یمن درباره پیامدهای فاجعه‌بار تعطیلی فرودگاه صنعاء

تهران - الکوثر : دولت نجات ملی یمن ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول پیآمدهای فاجعه‌بار انسانی تداوم تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در تجمع اعتراض‌آمیز روز سه شنبه مقابل فرودگاه صنعاء در اعتراض به استمرار تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعا که از ۹ آگوست ۲۰۱۶ تاکنون ادامه دارد، برگزار شد.

وزارت حمل‌ونقل و سازمان هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن در این تجمع اعتراض آمیز در بیانیه ای تأکید کرد، تداوم تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و ممانعت از پروازهای شهری، وضعیت انسانی را بحرانی‌تر کرده است و در نتیجه آن تاکنون هزاران بیمار مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت حمل و نقل یمن تصریح کرد، حدود ۹۵ هزار بیماری که در سال‌های جنگ نیاز به سفر خارجی درمانی داشتند، جان باختند و علاوه بر آن بیش از ۷۵ هزار بیمار سرطانی نیز با خطر مرگ حتمی مواجه هستند و بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه نیز به پیوند کلیه نیاز دارند.

در بیانیه وزارت حمل و نقل یمن  آمده است، تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء باعث شده تا چهار میلیون یمنی که در خارج از کشور اقامت دارند، نتوانند برای دیدار با خانواده‌هایشان به کشورشان سفر کنند و هزاران دانشجو نیز از ورود به موسسات آموزشی در خارج محروم شده‌اند.

این وزارت خانه یمنی ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت در ممانعت از تداوم تعطیلی فرودگاه صنعاء را محکوم کرد و خواستار اتخاذ موضع قاطع در برابر محاصره هوایی تحمیلی بر فرودگاه‌های یمن شد.

عربستان سعودی از سال 2015 همزمان با جنگ علیه یمن، این کشور را تحت محاصره همه‌جانبه قرار داد و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه و یا اعزام بیماران به خارج از یمن وجود ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 20 مرداد 1400 - 13:55:44

دسته بندی :