عبدالملک الحوثی : ممانعت ریاض از برگزاری حج، توهین به بیت الله الحرام است

سه شنبه 19 مرداد 1400 - 10:53:51
عبدالملک الحوثی : ممانعت ریاض از برگزاری حج، توهین به بیت الله الحرام است

تهران - الکوثر : دبیر کل جنبش انصار الله یمن تأکید کرد ، جلوگیری رژیم سعودی از برگزاری مراسم حج برای دومین سال متوالی به بهانه کرونا، توهین به بیت الله الحرام به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالملک الحوثی» دبیر کل جنبش انصار الله یمن  روز دوشنبه به مناسبت آغاز سال هجری در سخنانی اظهارداشت: حج به عنوان یک نماد اسلامی، یک نماد جهانی نیز به شمار می‌رود و محدود کردن آن نه تنها به حرمت این رکن اسلامی  لطمه میزند بلکه یک اقدام خطرناک علیه جهان اسلام  محسوب میشود.

الحوثی افزود: انصارالله  توجیهات عربستان  درباره ممانعت  ازبرگزاری مراسم حج راقانع کننده و قانونی نمی‌داند، بنابراین  جنبش از رژیم سعودی  میخواهد  از برگزاری حج، ممانعت  نکرده و کشورهای اسلامی  نیز به رژیم سعودی  فشار بیاورند تا زمینه را برای حج  دیگرکشورها فراهم کند. 

منابع رسانه ای اعلام کردند، دولت سعودی شهروندان ۳۳ کشور از جمله ایران و ترکیه را از زیارت عمره محروم کرده است.

عبدالملک الحوثی در بخش دیگر سخنرانی خود به نبرد رزمندگان فلسطین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «شمشیر قدس» پرداخت و گفت: این عملیات، کشورهایی را  که روابط خود  با رژیم صهیونیستی راعادی کردند، رسوا کرد.

دبیر کل انصار الله یمن  با بیان اینکه ، مسئولیت  همه مسلمانان  حمایت از  مسئله فلسطین  است ،تصریح کرد: ریاض  با صدور  حکم علیه زندانیان فلسطینی ، با دشمن صهیونیست همکاری  کرده است و اگر رژیم سعودی در کنار مقاومت فلسطین قرار گیرد، ما از این موضعگیری استقبال خواهیم کرد.

دادگاه ریاض روز گذشته یکشنبه ،در حق ۶۹ بازداشتی فلسطینی و اردنی حکم صادر کرده که بیشترین آن ۲۲ سال زندان و کمترین آن ۶ ماه است و به تنها یک نفر از اعضای خانواده هر یک از بازداشت‌شدگان اجازه حضور در جلسه محاکمه را داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 19 مرداد 1400 - 10:52:16