عربستان حج عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد

دو شنبه 18 مرداد 1400 - 15:22:20
عربستان حج عمره را برای ۳۳ کشور ممنوع اعلام کرد

تهران- الکوثر:  ریاست امور دینی ترکیه اعلام کرد که عربستان از پذیرفتن زائران ۳۳ کشور جهان از جمله ترکیه برای ادای مناسک «حج عمره» خودداری می‌کند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از  روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، ریاست امور دینی ترکیه با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: وزارت حج و عمره عربستان دیروز از آغاز پذیرش هموطنان و افراد مقیم سخن به میان آورد و همچنین از امروز به تدریج از کشورهای مختلف جهان برای ادای مناسک حج عمره متقاضی می‌پذیرد.

ریاست مزبور خاطرنشان کرد: عربستان ادای مناسک عبادی در «مسجد الحرام» و «مسجد النبی» را مشروط به دریافت واکسن مورد تایید این کشور دانسته است.

ریاست یاد شده توضیح داد: مقامات سعودی روزانه ۶۰ هزار و ماهانه تقریبا ۲ میلیون عمره گذار را پذیرش خواهند کرد.

ریاست مذکور تاکید کرد: در میان کشورهایی که انجام حج عمره برای آنها ممنوع اعلام شده نام ترکیه، آمریکا، امارات، اندونزی، پاکستان، ایران، هند، مصر و لبنان به چشم می‌خورد.

عربستان در اکتبر گذشته انجام مناسک حج عمره را پس از تقریبا ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از سرگرفت و به تقریبا ۲۰ هزار عمره گذار روزانه یعنی ۶۰۰ هزار نفر در ماه، اجازه ورود به مسجد الحرام را داد.

عربستان اخیرا شاهد افزایش میانگین افراد مبتلا به ویروس کرونا است. در مجموع تا شنبه شب ۵۳۲ هزار و ۷۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که از این میان ۸ هزار و ۳۲۰ نفر فوت کرده است


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 18 مرداد 1400 - 11:23:12

پربازدیدها