افشای جاسوسی عربستان از «راشد الغنوشی»

شنبه 16 مرداد 1400 - 17:2:8
افشای جاسوسی عربستان از «راشد الغنوشی»

تهران - الکوثر : یک وب سایت بریتانیایی از جاسوسی عربستان با بدافزار اسرائیلی از راشد الغنوشی رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وب سایت بریتانیایی « میدل ایست آی» فاش کرد: عربستان سعودی با استفاده از نرام‌افزار جاسوسی «پگاسوس»، « راشد الغنوشی» رئیس برکنار شده پارلمان تونس و رهبر حزب اسلامگرای النهضه این کشور را مورد هدف قرار داده است.

شماره الغنوشی یکی از 50 هزار شماره‌ای است که در لیستی که توسط سازمان های غیردولتی تحقیقی سازمان عفو بین‌الملل به دست آمده ، وجود دارد.

تصور می‌شود که شماره وی شامل شماره تلفن‌هایی است که از سال 2016 توسط شرکت جاسوسی اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

سازمان عفو بین‌الملل به الغنوشی اطلاع داد که شماره ‌تلفن‌های او دو هفته پیش در لیست تحقیقی این سازمان قرار داشته است.

الغنوشی در همین راستا از سرویس‌های امنیتی تونس خواست تا به طور کامل در این مورد تحقیق کنند.

شرکت «ان‌اس‌او» و سه شرکت دیگر از سال‌ها پیش مجوز رسمی از رژیم صهیونیستی برای همکاری با عربستان سعودی را دارند و علاوه بر این رژیم شرکت‌های فعال در زمینه جاسوسی را برای کار با سعودی‌ها تشویق می‌کند.

عمده فعالیت این شرکت‌ها ساخت نرم‌افزارهایی است که می‌تواند گوشی تلفن همراه را هک کرده و به محتویات آن دسترسی داشته باشد.

سعودی‌ها از این فناوری برای جاسوسی از مخالفان و روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند.

شرکت « ان اس او» همچنین مقامات عالی رتبه در ترکیه ، امارات متحده عربی و لبنان و بسیاری از مخالفان رژیم سلطنتی سعودی را مورد هدف قرار داد و نشان داد که این یک شرکت عامل سعودی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 16 مرداد 1400 - 17:1:59