در سالگرد انفجار بیروت

گرامی داشت نخستین سالگرد قربانیان انفجار بندر بیروت در لبنان

چهار شنبه 13 مرداد 1400 - 20:53:9
گرامی داشت نخستین سالگرد قربانیان انفجار بندر بیروت در لبنان

تهران - الکوثر : مردم لبنان با حضور در خیابان ها نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت را گرامی داشتند و خواستار اجرای عدالت درباره عوامل و قربانیان این حادثه شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مردم لبنان امروز ( چهارشنبه) با آمدن به خیابانها، نخستین سالگرد انفجار فاجعه بار بندر بیروت را با دعا برای قربانیان گرامی داشتند. لبنانیها امروز پرچم کشورشان را به دست گرفتند و با حضور در خیابان ها نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت را گرامی داشتند و با دعا برای قربانیان آن حادثه خواستار برقراری و اجرای عدالت درباره عوامل و قربانیان این حادثه شدند.
رئیس جمهور لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز انفجار بندر بیروت گفت: ما خواستار تحقیق شفاف و در ادامه محاکمه عوامل انفجار هستیم، تحقیقات قضایی این پرونده باید به سرانجام برسد. در برابر ملتی که تمامی مصائب و رنجها از چهره اش پیداست، تعظیم میکنم و میگویم هر کسی در این پرونده مجرم باشد، مجازات میشود.نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در سخنانی بیان کرد:  مکررا تاکید کرده ام که هیچ فردی به جز شهدا از مصونیت و حمایت برخوردار نیستند. اجرای عدالت یک دادخواست یا نمایش نیست، بلکه حق مسلم افراد است که از سوی دستگاه قضایی محقق می شود.
به همین مناسب، جنبش حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما بر ضرورت اتحاد لبنان برای غلبه بر این مصیبت ناگوار  تأکید داریم و از مقامات قضایی می خواهیم که  با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند تا هر چه سریعتر حقایق این حادثه برای افکار عمومی لبنان و جهان آشکار شود.
انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمانهای اطراف این بندر به طور کامل ویران شود. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارتهای وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 13 مرداد 1400 - 18:29:53

دسته بندی :