العامری بر خروج اشغالگران آمریکایی از عراق تاکید کرد

دو شنبه 11 مرداد 1400 - 12:38:31
العامری بر خروج اشغالگران آمریکایی از عراق تاکید کرد

تهران- الکوثر: رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت، ما همه تلاش خود را برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هادی العامری گفت: ما از عراق و حقوق فرزندان ملت عراق دفاع خواهیم کرد تا زندگی با عزت و کرامت به دست آوردند. ما در دفاع از ملت، کشور و مقدساتمان در خط مقدم بودیم و در حمایت از آن‌ها پابرجا باقی خواهیم بود و از نیرو‌های مسلح و دستگاه امنیتی و بسیج مردمی عراق حمایت خواهیم کرد. ما در برابر هرگونه توطئه‌ای ضد وطن یا تجربه دموکراتیک آن ایستاده ایم. ما دموکراسی را در عراق با خون شهدا آبیاری کرده ایم؛ بنابر این همچنان از آن دفاع خواهیم کرد. 
هادی العالمری افزود:‌ ای فرزندان ملت بزرگ عراق، از مهمترین طرح‌های ما در مرحله آینده، کاهش نرخ بیکاری و فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای جوانان است که از طریق ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در عراق و همچنین جلوگیری از استفاده از نیروی کار بیگانه و اهتمام به صنایع ملی باید صورت بگیرد. 
وی همچنین افزود: محور دوم، پرونده امنیتی و امنیت اجتماعی است، اولا در زمینه موضوع مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن، موضع ما این است که هر آنچه در اختیار داریم، به کار خواهیم بست تا خروج کامل نیرو‌های آمریکایی صورت بگیرد و حاکمیت کامل عراق محقق شود و ما در زمینه موضوع حاکمیت تسلیم نمی‌شویم و عقب نشینی نمی‌کنیم. 

در همین حال نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق نیز در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم گفت: هر گونه حضور نظامی آمریکا در خاک عراق را مطلقا نمی‌پذیریم و آن را حضوری خصمانه قلمداد می‌کنیم. جبهه مخالف حضور نظامی آمریکا در منطقه در نهایت پیروز می‌شود چرا که صاحب اصلی خاک عراق است.
الشمری تصریح کرد: اقدامات و جنایت‌های آمریکا علیه ملت عراق باعث بی اعتمادی به این کشور شده است.
وی افزود: اگر خروج نظامیان آمریکایی از عراق واقعی باشد، بیشتر از هر کسی از آن استقبال می‌کنیم.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 11 مرداد 1400 - 12:10:23

پربازدیدها