جزئیات عملیات "النصر المبین" از زبان سخنگوی ارتش یمن

شنبه 9 مرداد 1400 - 17:45:53
جزئیات عملیات "النصر المبین" از زبان سخنگوی ارتش یمن

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هلاکت 510 نفر از مزدوران ائتلاف متجاوز و آزادسازی 390 کیلومتر مربع از استان مارب در عملیات موسوم به النصر المبین خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت گروه های تکفیری شامل داعش و القاعده، در مرحله دوم عملیات النصر المبین ، خسارت های زیادی متحمل شده اند.

وی افزود: نیروهای یمنی موفق شدند ده ها نفر از عناصر تکفیری را در مرحله دوم عملیات النصر المبین به اسارت بگیرند.

به گفته وی، مناطق الصومعه ، الزاهر ، نعمان ، ناطع در دو مرحله از عملیات النصر المبین در استان البیضاء آزاد شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت که نیروی پهپادی ارتش یمن با اجرای 19 عملیات شناسایی و رزمی مواضع تکفیری ها را هدف قرار داد.

وی افزود که در اجرای این عملیات یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن مشارکت داشتند و طی این عملیات دهها خودرو و ماشین آلات جنگی تروریست‌ها منهدم و غنائم جنگی گسترده‌ای به دست نیروهای یمنی افتاد.

به گفته یحیی سریع، در این عملیات تروریست‌های داعش و القاعده متحمل خسارت سنگینی شده و ۱۶۰ نفر از آن‌ها کشته و ۲۰۰ نفرشان زخمی شدند و دهها نفر هم به اسارت در آمدند و در نتیجه دو شهرستان «نعمان» و «ناطع» به طور کامل پاکسازی شد و اکنون نیروهای مسلح به همراه مقامات محلی در حال فراهم سازی شرایط زندگی برای ساکنان مناطق آزادسازی شده هستند.

یحیی سریع در ادامه گفت که طی این عملیات ۱۳ عملیات موشکی از نوع «بدر» و «سعیر» و ۱۹ عملیات پهپادی علیه مواضع داعش و القاعده صورت گرفت.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، طی دو مرحله عملیات به مجموع ۵۰۰ کیلومتر مربع در استان البیضاء از جمله شهرستان‌های «الصومعه»، «الزاهر»، «نعمان» و « ناطع» آزاد شد و در دو عملیات ۵۱۰ تروریست کشهت و ۷۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

یحیی سریع در ادامه به حمایت و پشتیبانی ائتلاف سعودی از گروهک القاعده و داعش در یمن پرداخت و گفت که ائتلاف سعودی انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و مهمات در اختیار تروریست‌ها قرار می‌داد و کار انتقال آن‌ها را به طور کامل در اختیار داشت.

همچنین جنگنده‌های سعودی برای پشتیبانی از تروریست‌ها ۶۷ حمله هوایی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انجام دادند و اسناد تمامی این حمایت‌ها موجود و مستند‌سازی شده است.

او گفت که نیروهای مسلح یمن به همراه اهالی منطقه به پاکسازی دیگر مناطق استان البیضاء از اسغال تروریست‌ها ادامه می‌دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 9 مرداد 1400 - 17:45:44