کمپین مخالفت با تورهای گردشگری صهیونیستی در مغرب

شنبه 9 مرداد 1400 - 9:21:40
کمپین مخالفت با تورهای گردشگری صهیونیستی در مغرب

تهران- الکوثر: هزاران نفر از مردم کشور آفریقایی مغرب با راه اندازی کمپین، مخالفت خود را با استقبال از تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی در کشورشان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المیادین، هزاران  نفر از مغربی ‌ها با هشتگ «صهیونیست‌ها در کشور من استقبال نمی‌شوند»  کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کردند.  کمپین مذکور به منظور بیان مخالفت مغربی‌ها با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی در مغرب راه اندازی شده است.

مقامات کشور مغرب بدون به رای گذاشتن موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان این کشور تحت فشار آمریکا در سال 2020 از سرگیری روابط خود با تل‌آویو را اعلام کردند.

شرکت هوایی «یسرائیر» یکشنبه گذشته از اجرای پرواز مستقیم از تل‌آویو به مغرب خبر داد؛ پرواز مسافری که برای اولین بار از زمان توافق سازش صورت می‌گیرد.

«تالی لیبوویچ» سخنگوی این شرکت هوایی به خبرگزاری فرانسه گفت صد مسافر در این پرواز حضور داشتند و قرار است به زودی هفته‌ای سه پرواز مشابه انجام شود.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته از قصد خود برای سفر به مغرب در ابتدای ماه اوت و پس از انجام اولین پرواز خبر داد.

اولین پرواز مستقیم از تل آویو به رباط در دسامبر 2020 انجام گرفت و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی برای امضای چندین قرارداد در زمینه‌های مختلف راهی مغرب شدند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال 2000 پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر سال گذشته ازسرگرفته شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 9 مرداد 1400 - 9:21:29