آزمایش موشکی محرمانه رژیم صهیونیستی دراروپا

جمعه 8 مرداد 1400 - 17:5:23
آزمایش موشکی محرمانه رژیم صهیونیستی دراروپا

تهران - الکوثر : پس از صدور اجازه سازمان نظارت بر محتوای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی ، منابع عبری‌زبان اعلام کردند، اسراییل هفته گذشته به صورت محرمانه در کشور «استونی» دو موشک آزمایش کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه خبری شبکه صهیونیستی «آی ۲۴»، امروز جمعه  به نقل از کانال ۱۳ گزارش داد، سازمان نظارت بر محتوای رسانه‌ای این رژیم اجازه انتشار خبری محرمانه درباره آزمایش موشکی در استونی را صادر کرده است.

این شبکه عبری افزود، این آزمایش هفته گذشته، در جزیره «سارما» (متعلق به استونی) در دریای بالتیک صورت گرفته و نمایندگانی بلندپایه از چهار کشور از جمله کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز در این آزمایش حضور داشته‌اند.

بر اساس این گزارش،  در این آزمایش دو موشک از نوع «تموز»‌ از یک خودروی سبک به سمت اهدافی دریایی شلیک شده است و شرکت صهیونیستی «رافائل» متخصص در تولید تسلیحات نظامی، موشک‌های مذکور را با همکاری شرکت «اوشکوش دیفنس» و ارتش استونی توسعه داده است.

در این گزارش اشاره شده که کشور استونی تعدادی از این موشک‌ها را اخیرا از شرکت رافائل خریداری کرده است و ارتش رژیم صهیونیستی و ۳۶ ارتش در جهان از موشک‌های یادشده استفاده می‌کنند.

این درحالیست که ، رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای در زرادخانه اتمی خود دارد و عملیات ساخت راکتور دیمونا را در دهه ۱۹۵۰ با کمک گسترده و سری دولت فرانسه شروع کرد.

رژیم صهیونیستی که هنوز به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به برنامه هسته ای خود را نداده، همچنان سیاست غیرقانونی توسعه این برنامه و گسترش زرادخانه اتمی خود را ادامه می دهد و جامعه جهانی درقبال آن که امنیت منطقه را به خطر انداخته، سکوت کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 مرداد 1400 - 17:5:2