جشن و شاد مردم نیجریه به مناسبت آزادی شیخ زکزاکی

جمعه 8 مرداد 1400 - 11:2:13
جشن و شاد مردم نیجریه به مناسبت آزادی شیخ زکزاکی

تهران - الکوثر : منابع محلی اعلام کردند برخی از شهر‌های نیجریه بعد از اعلام آزادی شیخ زکزاکی غرق در شادی و جشن شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شهروندان در شهر‌های «زاریا»، «کانو»، «بوشی»، «گامبی»، «کاتسنا» و «بورنو» در شمال نیجریه به خیابانها آمده و آزادی شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر شیعیان نیجریه و همسرش را که حدود شش سال  بدون اثبات هیچ گونه اتهامی در زندان بودند، جشن گرفتند.

روز گذشته شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و همسرش پس از تحمل شش سال زندان که به شیوه‌ای وحشیانه انجام شده بود، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، دادگاه نیجریه پس از شش سال شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش را از تمامی اتهامات تبرئه کرد.

شیخ ابراهیم زکزاکی" و همسرش 13 دسامبر 2015 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر "زاریا"  بازداشت شدند.

نیرو‌های ارتش نیجریه در روز بازداشت شیخ زکزاکی، با تیراندازی به سوی تجمع کنندگان در برابر حسینیه و منزل وی،  صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را  به شهادت رسانند.

شیخ زکزاکی، چندین بار به دلیل شکنجه و نیز مسمومیت خونی با سرب که ناشی از باقی‌ماندن گلوله‌های متعدد در بدنش است راهی بیمارستان شده است.

وکیل شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه اخیرا اعلام کرد، رژیم سعودی میلیون‌ها دلار به مقامات  نیجریه داده است تا شیخ زکزاکی را به قتل برسانند.

در ماه های اخیر مردم نیجریه بارها با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور آزادی شیخ "زکزاکی" را خواستار شده بودند اما نیروهای امنیتی نیجریه هر بار این تجمعات را سرکوب کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 8 مرداد 1400 - 11:2:1

عکسهای بیشتر :