شیخ نعیم قاسم : حزب الله با هر موضوعی که به تشکیل کابینه لبنان منجر شود موافق است

پنج شنبه 7 مرداد 1400 - 19:48:33
شیخ نعیم قاسم : حزب الله با هر موضوعی که به تشکیل کابینه لبنان منجر شود موافق است

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل حزب‌الله تاکیدکرد، این جنبش با هر موضوعی که به تشکیل کابینه لبنان منجر شود موافق است و با دولت در ارتباط خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالگرد پیروزی جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ درسخنانی اظهارداشت، آنچه برای  حزب‌الله اهمیت دارد، تحقق حاکمیت و استقلال کشور است .

نعیم قاسم تصریح کرد، طرح معرفی «نجیب میقاتی» به عنوان نخست وزیرمامور تشکیل کابینه جدید اقدامی جسورانه از طرف حزب‌الله بود، زیرا  میقاتی راه را به روی هر فرصت‌طلبی که قصد ایجاد فتنه میان اهل تسنن و شیعه را داشته باشد می‌بندد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد، در شرایط فعلی همه طرف‌ها باید روند تشکیل کابینه را سهولت بخشند زیرا کابینه آتی کابینه نجات و انتخابات است که باید اقدامات لازم را برای توقف سیاست‌های مالی و اقتصادی در پیش بگیردودر کنار آن  دستگاه قضایی نیز باشد که نقش خود را در زمینه جلوگیری از فساد در کشور ایفا کند.

نعیم قاسم درباره تحقیق در پرونده انفجار بندر بیروت نیز گفت، اجرای  قانون در این پرونده  الزامی است و هر طرف مسؤولی که محاکمه برخی افراد  در این خصوص را لازم دانست باید  روال قانونی را  اجرا کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درپایان به دستاوردهای عملیات وعده صادق برای کشور پرداخت و تصریح کرد، از مهمترین دستاورد های این عملیات ،جلوگیری ازحملات روزانه و مکرر اسراییل  و ایجاد تنش در مناطق هم‌مرز با اراضی اشغالی،  بستن راه به روی اسرائیل برای استفاده از لبنان به عنوان یک تریبون سیاسی ، تثبیت معادله «ارتش-مردم-مقاومت» ، نشان دادن قدرت بازدارندگی لبنان  و چشاندن حس پیروزی و امید به جان‌های فلسطینی‌ها بود.

بعد از انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 و استعفای «حسان دیاب» نخست وزیر وقت لبنان، «سعد الحریری» مامور تشکیل کابینه  شد اما به دلیل  اختلاف با «میشل عون» رئیس جمهور این کشور برسر تشکیل کابینه ، پس از 9 ماه  به نتیجه ای نرسید و در 15 ژوئیه انصراف خود را از این مسئولیت  اعلام کرد.

فراکسیون «التنمیه و التحریر» لبنان، روز دوشنبه نجیب میقاتی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه این کشور معرفی کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 مرداد 1400 - 19:47:42

دسته بندی :