ادعای کارشناس صهیونیست: برنامه اتمی ایران تهدیدی جدی برای اسرائیل است

چهار شنبه 6 مرداد 1400 - 11:11:8
ادعای کارشناس صهیونیست: برنامه اتمی ایران تهدیدی جدی برای اسرائیل است

تهران- الکوثر: مانوئل تراجنبرگ رییس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گفت و گو با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید بسیار بزرگ و جدی برای این رژیم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تراجنبرگ رییس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی هنگام ارائه گزارش سالانه در مورد چالش‌های پیش روی این رژیم مدعی شد: به نظر می‌رسد مذاکرات اتمی میان ایران و کشورهای غربی در وین نتیجه‌ای نداشته باشد زیرا ایران درحال جمع آوری اطلاعات بیشتر برای تولید تجهیزات نظامی اتمی است. 
وی با اشاره به پیشرفت‌های اتمی ایران در سال‌های اخیر مدعی شد: ایران به سطوح بالایی از غنی‌سازی اورانیوم، تولید فلز اورانیوم و عملی ساختن سانتریفیوژهای پیشرفته دست یافته است. سقوط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی لبنان و ادامه اختلافات در سوریه به ایران این امکان را داده است تا در منطقه نفوذ کند و توانایی حمله به قلب اسرائیل را به دست آورد. حزب الله درحال ذخیره‌سازی نیروی خود برای درگیری احتمالی با اسرائیل است. 
 تراجنبرگ با اشاره به وضعیت سوریه مدعی شد: تا زمانی که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است، امیدی نیست ایران این بخش از منطقه را ترک کند. 
این کارشناس صهیونیست در ارزیابی‌های خود مدعی شد: فلسطین به یک مساله جانبی در صحنه جهانی تبدیل شده است. اسرائیل باید از یک دولت فلسطینی حمایت کند و برای دستیابی به صلح طولانی مدت، به یک درک مشترک با حماس برسد تا از این طریق نوار غزه نیز به یک ثبات نسبی برسد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 6 مرداد 1400 - 11:10:56