جنبش النهضه خواستار انصراف رئیس جمهور تونس از تصمیمات خود شد

سه شنبه 5 مرداد 1400 - 18:9:12
جنبش النهضه خواستار انصراف رئیس جمهور تونس از تصمیمات خود شد

تهران - الکوثر : جنبش النهضه تونس تدابیر فوق العاده ای را که قیس سعید رئیس جمهور این کشور اتخاذ کرده است, غیرقانونی و به منزله کودتا علیه قانون اساسی و موسسه های کشور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنبش النهضه خواستار بازگشت به قانون اساسی و از سرگیری فعالیت های عادی و قانونی موسسه های کشور در اسرع وقت شد.
این جنبش تاکید کرد پارلمان به عنوان اصلی ترین نهاد حاکمیتی که به شکل دموکراتیک انتخاب شده است, باید هر چه سریع تر فعالیت خود را از سر بگیرد.
جنبش النهضه از قیس سعید خواست از تصمیمات خود منصرف شود و مشکلات کشور را در چارچوب قانون اساسی حل و فصل کند.
این جنبش همچنین خواستار عدم دخالت ارتش و نهادهای امنیتی در کشمکش های سیاسی شد.
جنبش النهضه درباره خطر گفتمان خشونت و طرد دیگران برای انسجام اجتماعی و ملی تونس هشدار داد و ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت، خواستار پیگیری قضایی عوامل آن و مقابله با کسانی شد که به فتنه و جنگ داخلی تحریک می کنند.جنبش النهضه تونس تاکید کرد اعتراضات اخیر کشور و مشروعیت خواسته های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم را درک می کند.این جنبش از کسانی که از نقض قانون اساسی و تفسیر نادرست آن خودداری و مواضع خود را به شکل مسالمت آمیز اعلام کرده اند, قدردانی کرد و از طرف های سیاسی و مدنی خواست رایزنی های خود را درباره حوادث اخیر افزایش دهند تا دستاوردهای دموکراسی حفظ شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 5 مرداد 1400 - 17:31:38

پربازدیدها