برگزاری دور چهارم گفت و گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن

شنبه 2 مرداد 1400 - 18:25:37
برگزاری  دور چهارم گفت و گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن

تهران- الکوثر: در دور چهارم گفت و گو‌های راهبردی بین بغداد و واشنگتن، درباره پرونده عقب نشینی نظامی آمریکا از عراق بحث و تبادل نظر می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قرار است در دور چهارم گفتگو‌های موسوم به گفتگو‌های راهبردی بین بغداد و واشنگتن، درباره پرونده عقب نشینی نظامی آمریکا از عراق بحث و تبادل نظر شود و نتایج عملی این گفت و گو‌ها نیز فقط در خدمت آمریکا خواهد بود.
 دور چهارم گفت و گو‌ها در واشنگتن و به صورت رو در رو بین دو گروه مذاکره کننده برگزار خواهد شد. گفت و گو‌های قبلی به صورت مجازی برگزار شده بود. دور چهارم در آستانه سفر مصطفی الکاظمی به آمریکا و دیدارش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برگزار می‌شود.

سفر الکاظمی به واشنگتن دومین سفر وی به آمریکا خواهد بود. سفر اولش در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفت که نتیجه عملی نداشت. تحلیل‌ها حاکی است نتایج گفتگو‌های قبلی نیز تحمیل خواسته‌های واشنگتن به بغداد و تلاش برای دور زدن خواست و اراده عراقی‌ها بوده است که خواهان خروج نیرو‌های خارجی از کشورشان هستند. این تلاش‌ها به سبب ضعف مذاکره کننده دولتی و حتی تسلیم شدنش در برابر خواسته‌های واشنگتن سودی نداشته است.
فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که این بار ریاست گفتگو‌ها را به عهده دارد، گفته است دور چهارم که به احتمال زیاد آخرین دور از گفت و گو‌ها خواهد بود، به جدول عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از عراق متمرکز خواهد شد و پیش بینی کرده است دو کشور شاید به توافقنامه امضا شده در سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی توافقنامه امنیتی بازگردند که نتیجه آن عقب نشینی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از عراق در سال ۲۰۱۱ میلادی بود.
اما نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در سال ۲۰۱۴ میلادی به همراه داعش به عراق بازگشتند و فصل دیگری از فصل‌های اشغالگری آمریکا آغاز شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
 


شنبه 2 مرداد 1400 - 17:48:58