مقاومت عراق: حتی یک نظامی خارجی نباید در عراق اجازه حضور داشته باشد

شنبه 2 مرداد 1400 - 17:43:38
مقاومت عراق: حتی یک نظامی خارجی نباید در عراق اجازه حضور داشته باشد

تهران- الکوثر: هیأت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق جمعه شب به سخنان "فؤاد حسین" وزیر خارجه عراق واکنش نشان داد و تأکید کرد: شرط مقاومت، اجازه ندادن به حضور یک سرباز خارجی در خاک عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیأت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق تأکید کرد که مأموریت نیروهای هوایی آمریکا در عراق، دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی از مقاومت است.

در این بیانیه عنوان شده که خروج واقعی آمریکا از عراق در صورتی عملی خواهد شد که نیروهای آمریکایی به صورت کامل از اراضی عراق عقب نشینی کنند.

"قیس الخزعلی" دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نیز ساعاتی پیش در توئیتی حضور نظامیان آمریکایی در عراق را در تضاد با منافع عراق دانست و گفت که این حضور اگر نفعی داشته باشد، به نفع رژیم صهیونیستی است که عراق و عراقی‌ها را دشمن اول خود می‌داند.

وی گفت: اظهارات وزیر خارجه عراق (در واشنگتن و دیدار با وزیر خارجه آمریکا) درباره اینکه نیروهای امنیتی عراق هنوز به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تاسف آور و غیر قابل قبول ار سوی ما و هر عراقی است که به موسسات نظامی و امنیتی این کشور افتخار می‌کند.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق روز جمعه در واشنگتن و در راس هیاتی عراقی زمینه سازی برای چهارمین دور گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا را در حالی آغاز کرد که موضوع اصلی این گفت‌وگوها یعنی خروج نیروهای آمریکایی از عراق در حال به حاشیه رفتن است.

وزیر امور خارجه عراق این دور را آخرین نشست گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا دانست.

حسین روز جمعه با "آنتونی بلینکن"همتای آمریکایی خود دیدار کرد و در کنفرانس خبری مشترک گفت که عراقی‌ها همچنان بی‌نیاز از نظامیان آمریکایی نیستند. قرار است دوشنبه نیز «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق نیز راهی واشنگتن شود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز قرار است روز دوشنبه آینده با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای تکمیل گفت‌وگوها در واشنگتن دیدار کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 2 مرداد 1400 - 7:33:40