با توجه به خواست مردمی

تاکید مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم برگزاری انتخابات

جمعه 1 مرداد 1400 - 21:29:17
تاکید مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم برگزاری انتخابات

تهران - الکوثر : رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزاری انتخابات را خواست ملت و مرجعیت این کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزاری انتخابات را خواست ملت و مرجعیت این کشور عنوان کرد.  به نقل از پایگاه شفق نیوز، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنانی بر لزوم برگزاری انتخابات در این کشورتأکید کرد؛ همچنانکه از لزوم خروج نیروهای آمریکایی سخن گفت.
«همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: انتخابات، نخست خواست ملت و بعد خواست مرجعیت است و سازمان ملل متحد بنا بر تصمیم شورای امنیت نیز مشارکت خواهد کرد.وی افزود: برگزاری انتخابات امری قطعی است و برگزار نشدن آن از نظر همه مقامات محلی، منطقه ای و بین المللی غیرقابل قبول است.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از رسانه ها خواست بر این نکته تاکید کنند که انتخابات موضع قابل بحثی نیست و هیچ دلیلی برای ترس از درگیری داخلی وجود ندارد.حمودی برگزاری کنفرانسی با مشارکت طیف های مختلف را برای تصویب منشور ملی انتخابات به منظور تضمن مشارکت گسترده در انتخابات و تدابیر امنیتی و شفافیت سازی برای روز رای گیری، خواستار شد.
اهمیت حفظ حاکمیت عراق وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: در این زمینه تصمیم گیری شده و قرار است تا پایان سال جاری جدول بندی شود و ما هم خواستار ضرورت مدیریت این فضا شده ایم و جزئیات به طور مستقیم بین وزارت خانه ها و موسسات مربوط خواهد بود.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر اهمیت حفظ هیبت و عظمت کشور و حاکمیت قانون تاکید کرد و گفت: این درخواستی فطری است که باید بر آن تاکید و برای شناسایی مشکلات و تعیین مسئول مستقیم برای زمان بروز مشکلات به جای تعمیم آن تلاش شود.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 1 مرداد 1400 - 19:0:20

دسته بندی :