بابرگزاری کنگره عظیم حج

دبیرکل مجمع جهانی تقریب: وحدت امت اسلام، تنها راه مقابله با استکبار

پنج شنبه 31 تیر 1400 - 18:54:21
دبیرکل مجمع جهانی تقریب: وحدت امت اسلام، تنها راه مقابله با استکبار

تهران - الکوثر : دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اجتماع عظیم حج نشان می دهد که ما می توانیم کارهای بزرگ را توسط امت واحده شکل دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کنگره بین المللی «حج؛جهان اسلام چالشها و راهکارها» که با شرکت اندیشمندان و علمای جهان اسلام برگزار شد، با اشاره به آیه حج در قرآن کریم گفت: در ایام مبارک ذی الحجه هستیم که خداوند متعال به انجام فریضه حج در این ایام فرمان داده و منافع و فضایلی از حج را در آیات شریفه قرآن ذکر کرده است؛ در این ایام جمع کثیری از مسلمانان کنار هم جمع شده تا در محل واحد و در زمان واحد، مناسک و عبادتی را در راه خدا انجام دهند.
وی ادامه داد: پرسش این است که چرا مسلمانان باید در زمان و مکان واحد دور هم جمع شوند و چنین اجتماع عظیمی فراهم شود، قرآن کریم می فرماید در این اجتماع منافعی وجود دارد، منافعی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و منافع دیگری که مربوط به امت واحده اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: در این ایام عده زیادی به دور هم جمع می شوند تا از منافعی که خداوند متعال برای آنها بر اثر این اجتماع فراهم آورده بهره مند شوند، یکی از این منافع حج، تعارف و همشناسی است که در بین مسلمانان حاصل می شود؛ مسلمانانی که در مناطق مختلفی زندگی می کنند، وقتی کنار هم جمع می شوند با سنن مختلف، عقاید مختلف، ویژگیها و سبکهای مختلف زندگی، آشنا شده و نوعی همشناسی و تعارف در بین آنها ایجاد می شود و همدیگر را بیشتر می شناسند، این شناخت بیشتر موجب همکاری بین آنها خواهد شد؛ طبیعتا وقتی انسانها شناخت بیشتری از یکدیگر داشته باشند،بهتر می توانند به همدیگر کمک کنند و همکاری داشته باشند؛ همچنین می توانند در مورد کارهای بزرگی که می خواهند در جهان اسلام شکل گیرد، هم افزایی داشته باشند.
وی تصریح کرد: این اجتماع عظیم نشان می دهد که ما می توانیم کارهای بزرگ را توسط امت واحده شکل دهیم و با بهره مندی از این اجتماع عظیم اثرات عمیقی را در جهان اسلام به عنوان امت محمد رسول الله(ص) پیگیری کنیم؛ این همکاری و هم افزایی می تواند در مواجهه با دشمن مشترک اسلام، قرآن و کعبه به کار مسلمانان بیاید.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: با حضور در این مراسم بزرگ نشان می دهیم که یک بار دیگر نام و یاد خداوند بزرگ را در این ایام مشخص بر دل و جان و زبان و عمل جاری می کنیم؛ با قربانی کردن در این ایام رزق و روزی را برخود و فقرا متعین می کنیم و نشان می دهیم که خداوند متعال با سنت قربانی، هم رزقش را بر خود ما خواهد گسترانید و هم تأکید می کند که به فقرا توجه داشته باشیم و سهمی از روزی که خدا به ما عنایت کرده به آنها عطا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد خروج آمریکا از افغانستان هستیم؛ آمریکایی که با ابزار پیدا و پنهان در صدد استعمار و تسلط بر افغانستان بود، امروز بار خود را برداشت و از افغانستان بیرون رفت و توسط کسانی که مقاومت خود را در افغانستان نشان دادند اخراج شد؛ باید آگاه باشیم آمریکا گرچه ظاهرا در حال خروج از افغانستان هست اما همچنان حضور پنهان خود را دنبال می کند، استکبار نقشه های خود را تغییر می دهد و سعی دارد با گرفتن نائب، فعالیتهای خود را در منطقه ادامه دهد.
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: یمنی ها هم با دست خالی، با گرسنگی، با فقدان امکانات سلامت و ... هفت سال در مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند و با مقاومت خود نشان دادند که عضوی از امت واحده در مقابل استکبار جهانی و در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: امیدواریم خداوند متعال آثار جدیدی از مقاومت را در آینده جهان نشان دهد؛ پیروزی نزدیک است و خداوند به زودی حمایت خود از مؤمنین را خواهد گسترانید و نظام سلطه در نهایت شکست خواهد خورد.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


پنج شنبه 31 تیر 1400 - 15:33:3