شبکه سایبری اسرائیل باز هم در مقابل هکرها زانو زد

چهار شنبه 30 تیر 1400 - 18:36:7
شبکه سایبری اسرائیل باز هم در مقابل هکرها زانو زد

تهران- الکوثر: در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرگرم صحبت در مورد توانمندی سایبری اسرائیل بود، هکرها شماری از سایت‌های رسمی این رژیم را به تسخیر خود درآوردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه کالکالیست در گزارشی در این رابطه خبر داد، یکی از سایت‌های مهم تعطیل شده بر اثر این تهاجم سایبری سایت متعلق به وزارت بهداشت است که باعث شد، سایت بیمارستان‌های رامبام، آسوتا، هاداسا در جبل المشارف و هداسا در عین کارم از دسترس خارج شوند. همچنین سایت‌های sonol و iDigital هم در اسرائیل مورد تهاجم قرار گرفته و پایگاه میزبان داده‌های Malam Tim هم به تسخیر هکرها درآمد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این حمله سایبری از دیروز سه شنبه آغاز شد و علاوه بر بیمارستان‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی مربوط به شهرداری‌ها و شرکت‌های سوخت رسانی در اسرائیل هم هدف حمله قرار گرفتند.

به زعم این رسانه اسرائیلی ارزیابی متخصصان فضای سایبری نشان می‌دهد که احتمالا عاملا این حمله سایبری هکرهای ایرانی بودند، اما در حال حاضر دلیلی برای آن در اختیار ندارند.

بیشتر بخوانید: تلفن همراه «برهم صالح»و پادشاه مراکش در فهرست جاسوس افزار«پگاسوس»

در ادامه گزارش آمده است، یکی از ضربات مهلک و خطرناک وارد شده، حمله هکرها به (Malam Tim) است که یکی از بزرگترین شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات در اسرائیل محسوب می‌شود و از انواع و اقسام مشتریان در فضای مجازی میزبانی می‌کرده است.

مهم‌‌ترین مشتریان آنها، شرکت برق اسرائیل و نیز اداره راه آهن این رژیم است، در حالی که موسسات مختلف بهداشتی هم در زمره این مشتریان قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر اطلاعات ضد و نقیضی از سوی رسانه‌های اسرائیلی در مورد حجم حملات سایبری به این رژیم منتشر می‌شود.

در حالی که برخی از رسانه‌ها از رقم 18 درصد به عنوان رقم سایت‌های مورد تهاجم قرار گرفته در اسرائیل سخن می‌گویند یک کارشناس اسرائیلی تاکید کرد، میانگین سایت‌هایی که در سال 2020 در اسرائیل مورد تهاجم سایبری قرار گرفته‌اند نزدیک به 50 درصد است.

شبکه تلویزیون سی بی اس با استناد به گزارش شبکه سایبری اسرائیل خبر داد، امسال از هر 5 شرکت اسرائیلی حدود یک شرکت مورد حمله سایبری و الکترونیکی قرار می‌گیرد.

این رسانه به نقل از رئیس (National Cyber) نهاد سایبری اسرائیل نوشت: این حملات گاها منجر به خارج شدن اطلاعات از دسترس می‌شود، گاهی هم تمامی اطلاعات به سرقت رفته و در مواردی هم تمامی بانک دادها از بین می‌روند.

این کارشناس اسرائیلی اعتراف کرد: پایش انجام گرفته نشان می‌دهد که حملات سایبری علیه شرکت‌های اسرائیلی به شدت گسترش پیدا کرده‌اند و گرچه برخی از شرکت‌ها موفق به متوقف کردن آنها شدند اما حتی اقدامات پدافند سایبری هم برای اسرائیل بسیار هزینه بر شده است.

گفتنی است نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی در مراسم هفته اینترنت که در دانشگاه تل‌آویو ایراد شد تاکید کرد، اسرائیل به دنبال تشکیل سازمانی جهانی برای مبارزه با حملات سایبری است.

نخست وزیر اسرائیل در حالی این ادعا را کرد که ایگال اونا رئیس شبکه الکترونیکی اسرائیل که سخنران قبلی بود خبر داد در سال 2020 بیش از 47 درصد از شرکت‌های‌ فن‌آوری پیشرفته اسرائیلی مورد تهاجم الکترونیکی قرار گرفته‌اند و شیوع ویروس کرونا به شدت دامنه حملات سایبری را گسترش داده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان


چهار شنبه 30 تیر 1400 - 16:58:4

پربازدیدها