دستاوردهای چشمگیر نیروهای یمنی در جبهه البیضاء

چهار شنبه 30 تیر 1400 - 10:31:27
دستاوردهای چشمگیر نیروهای یمنی در جبهه البیضاء

تهران- الکوثر: منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ساعات گذشته موفق به پیشروی های چشمگیری در جبهه البیضاء شده و ضربات مهلکی به دشمن وارد کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از اسپوتنیک، منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته موفق به پیشروی‌های چشمگیری در جبهه البیضاء شده و ضربات مهلکی به دشمن وارد کرده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، کنترل بخش‌های بزرگی از منطقه ناطع در استان بیضاء در جنوب غرب یمن را به دست گرفته اند.

این منابع تاکید کردند که در درگیری‌های اخیر، رزمندگان انصارالله توانسته اند با به دست گرفتن ناطع، به نزدیکی بیحان در استان شبوه در جنوب یمن برسد.

«مهدی المشاط»، رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن این پیروزی را به رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تبریک گفت و اعلام کرد: سلحشوری‌ها و حماسه‌های آنان در دفاع از میهن و رویارویی با دشمن موجب افتخار و سربلندی رهبران یمن است.

هفته گذشته نیز نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن، کنترل شهرهای زاهر و صومعه در استان بیضاء را به دست آورده بود. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان عملیات النصر المبین دستاوردهای چشمگیری به دست آورده بودند و علاوه بر کشتن ۳۵۰ نفر از تکفیری‌ها و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی ۵۶۰ نفر از آنها را هم زخمی کردند. همچنین دهها خودرو زرهی و دیگر تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف سعودی و هم پیاله‌های تکفیری آنها منهدم شد.

چند روز قبل، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات النصر المبین در استان البیضاء یمن علیه تروریست‌های تکفیری خبر داده و اعلام کرده بود: در واکنش به حمله عناصر داعش و القاعده در استان البیضاء که با پشتیبانی ائتلاف متجاوز سعودی انجام شد، عملیات النصر المبین انجام شد. نیروهای ما با حمایت قبایل البیضاء موفق به بازپس گیری کامل مناطقی که دشمن اشغال کرده بود شدند و مناطق وسیعی را در الزاهر و الصومعه آزاد کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شده است و صدها نفر از تکفیری‌ها در جریان عملیات النصر المبین در البیضا به هلاکت رسیده و برخی دیگر هم زخمی شده اند. این عملیات در الزاهر و الصومعه فقط ۷۲ به طول کشید.

یحیی سریع تاکید کرده بود: ما برای ملت خود میزان ارتباط میان گروههای تکفیری مجری خواسته‌های آمریکا و ائتلاف سعودی را تشریح می‌کنیم که دهها حمله هوایی در حمایت از تکفیری‌ها انجام داد. ما از نقش ساکنان استان البیضاء و قبایل آن تمجید می‌کنیم. ما بر ادامه عملیات نظامی تا توقف جنگ و پایان محاصره و آزادسازی همه اراضی یمن از لوث متجاوزان و تروریست‌ها، اصرار داریم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 30 تیر 1400 - 10:31:17