بیانیه دبیرکل انصارالله به مناسبت عید قربان

بدرالدین: رژیم سعودی حرمت اماکن مقدس را نگه نمی دارد

سه شنبه 29 تیر 1400 - 8:32:47
بدرالدین: رژیم سعودی حرمت اماکن مقدس را نگه نمی دارد

تهران- الکوثر: عبد الملک بدر الدین دبیرکل انصار الله یمن با صدور بیانیه ای به مناسبت عید قربان گفت، رژیم منحرف سعودی، حرمت اماکن مقدس و حرمت حج را که رکنی عظیم از ارکان اسلام است نگه نمی‌دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن در بیانیه‌ای به مناسبت عید سعید قربان اعلام کرد:
این عید سعید را به ملت مسلمان و عزیز یمن و رزمندگان یمنی در همه جبهه‌های نبرد و همچنین به همه امت اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و از خدای متعال برای آن‌ها خیر و برکت و پیروزی را مسئلت دارم. امسال در حالی به استقبال این عید مبارک می‌رویم که با شرایط دشوار و چالش‌های بزرگ و حوادثی روبرو هستیم که ملت ما را با مشکل مواجه کرده است.

این شرایط به توجه جدی همگان و الهام گرفتن همه درس‌ها از منابع رحمت الهی نیاز دارد. امت اسلامی ما با وجود اینکه با خطرات و مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو است، اما کلید رهایی و عوامل قدرت این کار را در اختیار دارد. ملت ما می‌تواند با رجوع عملی به خدای تبارک و تعالی و توبه صادقانه به درگاه او، در‌های فرج را بگشاید. عید قربان، یادآور روزی تاریخی برای تسلیم مطلق برابر دستور الهی و باور و ایمان کامل برای آمادگی قربانی شدن است. شعائر حج، برای بشریت و پیروان انبیاء، درسی تربیتی است که انسان را در مسیر حق پیش می‌برد. عید قربان و مناسک حج، دروس الهام بخش را شامل می‌شود که می‌تواند امت را به عزم و اراده مجهز کند و از نور آن بهره ببرد. بسیار متاسفیم که رژیم ستمگر و منحرف سعودی برای دومین سال، کشور‌های اسلامی را از حج محروم کرد. اقدام رژیم سعودی در جلوگیری از ورود مسلمانان کشور‌های مختلف برای مناسک حج به جز حضور نمادین و محدود شماری اندک از داخل عربستان سعودی، نقض صریح آیات قرآنی است.

آنچه رژیم سعودی انجام داد تجاوز آشکار از اصول فریضه حج است که خدا اراده کرده است یک فریضه اسلامی جهانی باشد. آنچه موجب تاسف و اندوه است مشاهده اماکن مقدس و مسجد الحرام است که خالی از جمعیت است و تنها عده اندکی از حجاج حضور دارند. درحالی که مسجد الحرام خالی از حجاج است، رژیم سعودی از طریق آنچه سازمان سرگرمی نامیده است به برگزاری مهمانی‌های نامشروع و تجمعات لهو و فساد اقدام می‌کند. رژیم سعودی با اجازه برگزاری چنین تجمعات و مراسمی، چهره واقعی گرایشات خود را برملا می‌کند. رژیم منحرف سعودی، حرمت اماکن مقدس و حرمت حج را که رکنی عظیم از ارکان اسلام است نگه نمی‌دارد. رژیم سعودی حرمت امت اسلام را که حق برگزاری چنین فریضه‌ای را در اماکن مقدس دارد، اماکن مقدسی که ملک این رژیم نیست، نگه نمی‌دارد.

اقدامات کور و باطل در جلوگیری از حضور مسلمانان دیگر کشور‌ها در مراسم حج، یکی از جنایات بزرگی است که رژیم سعودی در چارچوب نقش تخریبی خود بر ضد امت اسلام مرتکب می‌شود. از دیگر جنایات رژیم سعودی که در جهت منافع دشمنان امت اسلام است، ادامه تجاوزگری آن زیر نظر آمریکا و انگلیس بر ضد ملت مسلمات و عزیز یمن است. رژیم سعودی به وحشیانه‌ترین شکل به جنایات خود علیه ملت ما و محاصره مردم یمن و جلوگیری از رسیدن غذا و دارو و فرآورده‌های نفتی و نیاز‌های حیاتی به ملت ما ادامه می‌دهد. رژیم سعودی به همراه امارات و کسانی که در خدمت دشمنان امت هستند به توطئه علیه دیگر ملت‌های مسلمان در فلسطین و بحرین و سوریه و عراق و دیگر کشور‌ها ادامه می‌دهند. از ملت عزیرمان می‌خواهم به حمایت از جبهه‌های نبرد با مال و مردان خود و مقابله با تجاوزگری مستمر علیه کشورمان ادامه دهند. از همه شما توجه به همبستگی اجتماعی، دلجویی از فقرا، تقویت روابط برادرانه، حفظ جبهه داخلی و همکاری در خیر و تقوا را خواستارم. به ملت عزیزمان، پیروزی‌های بزرگی را که خدای متعال در استان البیضاء و سایر جبهه‌ها روزیمان کرده است تبریک می‌گویم. این پیروزی‌ها، نشانه روشنی از نتایج عظیم صبر و تلاش و فداکاری و مسئولیت پذیری است و بشارت باد صابران را.


 

آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


سه شنبه 29 تیر 1400 - 7:33:26