واکنش عفو بین الملل به نقض حقوق بشر در بحرین

یک شنبه 27 تیر 1400 - 16:21:53
واکنش عفو بین الملل به نقض حقوق بشر در بحرین

تهران - الکوثر : سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد بحرین یکی از کشورهایی است که حقوق بشر را نقض می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سازمان عفو بین الملل امروز یکشنبه در گزارشی نوشت، «حسن مشیمع» سیاستمدار زندانی سه هزار و ۷۳۰ روز را بدون احتساب بازداشت های قبلی در زندان گذرانده و یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی جهان است که سال‌ها در زندان های بحرین در بازداشت به سر می برد.

عفو بین الملل تاکید کرد وضعیت وخیم  حقوق بشر در بحرین هر بار مورد توجه بسیاری قرار می گیرد و فعالان حقوق بشری در بحرین و خارج از کشور بارها به این مساله اعتراض کرده اند.

حسن مشیمع ۷۳ ساله به دلیل شرکت در تظاهرات آزادی خواهی در سال ۲۰۱۱ به زندان محکوم شد و همچنان در بازداشت به سر می برد. او از رهبران مخالفان بحرین و یکی از برجسته ترین مدافعان حقوق بشر در بحرین است. 

مقام های بحرینی، مشیمع را در سال ۱۹۹۵ به دنبال اعتراض مسالمت آمیز دستگیر کردند و این آغاز فعالیت های سیاسی و حقوق بشری وی بود و پس از آن او دوباره دستگیر شد و پنج سال را در زندان گذراند.

مشیمع از سال ۲۰۰۲ به عنوان دبیرکل حزب «الوفاق» و در سال ۲۰۰۵ به عنوان دبیرکل جنبش «الحق» بحرین خواستار آزادی های سیاسی و رعایت حقوق بشر در کشورش بوده است.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 تیر 1400 - 16:21:45

دسته بندی :