سناتور آمریکایی:

آمریکا چاره‌ای جز پیوستن به برجام ندارد

جمعه 25 تیر 1400 - 9:35:28
آمریکا چاره‌ای جز پیوستن به برجام ندارد

تهران- الکوثر: سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت آمریکا گفت: تنها راهی که کشورش در برابر ایران دارد بازگشت به توافق هسته‌ای برجام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «کریس مورفی» نماینده سنای آمریکا روز پنجشنبه در گفتگو با پایگاه خبری «جوییش اینسایدر» اعلام کرد تنها راه پیش روی آمریکا پیوستن دوباره به توافق جامع هسته‌ای ایران یا برجام است.

یک روز پس از آنکه تعدادی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا یک جلسه محرمانه با موضوع برجام با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور داشتند، مورفی اعلام کرد تنها گزینه معتبر آمریکا پیوستن به برجام است.

کریس مورفی، به عنوان یکی از اعضای سنا بار‌ها به شکست سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا علیه ایران اعتراف کرده و از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورش خواسته سریع‌تر به برجام بازگردد تا ایران نیز به وعده‌های برجامی خود عمل کند.

مورفی گفت: من این استدلال که ما نمی‌توانیم یک مسیر بازگشت به این توافق را پیدا کنیم، نمی‌پذیرم. بازگشت به برجام نیازمند تصمیم گیری‌های سخت از سوی آمریکا و همچنین ایران است. هیچ راه به جلویی بدون بازگشت به این قرارداد وجود ندارد.

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی نوشته بود که بایدن برنامه جایگزین چندانی به جای مجاب کردن ایران به از سرگیری برجام در اختیار ندارد و تمامی گزینه‌های دیگر سخت‌ترند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 25 تیر 1400 - 9:31:23