ارتش یمن:

۳۵۰ نیروی تکفیری و تروریستی در استان بیضاء کشته شدند

جمعه 25 تیر 1400 - 8:45:16
۳۵۰ نیروی تکفیری و تروریستی در استان بیضاء کشته شدند

تهران - الکوثر : در عملیات نصر مبین نیروهای یمنی در استان بیضاء ۳۵۰ تن از نیروهای تکفیری و مزدور کشته و ۵۶۰ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در عملیات نصرمبین، مناطق مختلف استان بیضاء پس گرفته شد و همچنین مناطق «الصومعه» و «الزاهر» به مساحت ۱۰۰ کیلومتر آزاد شد.

یحیی سریع اضافه کرد: ۱۷ عملیات شناسایی در مواضع دشمن انجام گرفت و نیروهای ارتش یمن توانستند محل تمرکز عناصر تکفیری را هدف قرار دهند و ۲۹ خودروی زرهی و تجهیزات نظامی مزدوران در این عملیات نابود شد.
سریع گفت: یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن نیز ۶۶ عملیات انجام دادند و در ۹ مورد نیز از موشکهای «بدر» و «سعیر» استفاده شد.
وی با قدردانی از مردم استان بیضاء یمن گفت: گروههای تکفیری سعی کردند به برخی از مناطق استان بیضاء برسند. ائتلاف متجاوز، تکفیریها را به سلاح مجهز کرد و از آنها پشتیبانی کرد تا ورود دهها تن از تکفیریهای خارجی را به مناطق مورد نظر تسهیل کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: تسلیحاتی که در عملیات  ارتش، کمیته های مردمی و دستگاههای امنیتی علیه تکفیریها کشف شد، میزان حمایت ائتلاف سعودی از داعش و القاعده را نشان می دهد.
سریع همچنین گفت: جنگنده های ائتلاف سعودی نیز برای حمایت از گروه های تکفیری در جریان این عملیات، بیش از ۱۶۱ بار حمله کردند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفـت: حمایت های نظامی، رسانه ای و مالی از گروه های تکفیری طی عملیات اخیر نشان می دهد که این گروه ها تنها ابزاری در دست بیگانگان علیه کشور ما هستند و برای مردم عزیز ما ارتباط عناصر تکفیری از جمله داعش و القاعده با پروژه آمریکایی در چهارچوب ائتلاف متجاوز ثابت شد.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


پنج شنبه 24 تیر 1400 - 20:31:40

دسته بندی :