نگرانی نظامیان آمریکایی از کودتای ترامپ پس از شکست در انتخابات

پنج شنبه 24 تیر 1400 - 17:8:35
نگرانی نظامیان آمریکایی از کودتای ترامپ پس از شکست در انتخابات

تهران- الکوثر: ژنرال های ارشد آمریکایی نگران بودند که دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 برای کودتا تلاش کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی سی ان ان با استناد به بخشهایی از کتاب در دست تدوین از سوی روزنامه نگاران نشریه واشنگتن پست گزارش داد ژنرال های ارشد آمریکایی نگران بودند که دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 برای کودتا تلاش کند.

به گزارش اسپوتنیک، کتاب "من به تنهایی می توانم آن را برطرف کنم" (I alone can fix it) نوشته شده توسط کارول لئونیگ و فیلیپ راکر به آخرین سال حکومت ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  اختصاص داده شده است.

در بخشهایی از این کتاب آمده است که مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده "چنان احتمال تلاش ترامپ و متحدانش برای انجام کودتا یا اقدامات خطرناک و غیرقانونی دیگر پس از انتخابات، شوکه شده بود  که بطور غیر رسمی راه های جلوگیری از این اقدامات رئیس جمهور را برنامه ریزی می کرد."

میلی ،به دستیاران خود گفته بود : "آنها (ترامپ و همکارانش) شاید تلاش کنند اما شکست خواهند خورد. شما نمی توانید این کار را بدون ارتش ، سازمان سیا و اف بی آی (FBI) انجام دهید. ما پسران مسلح هستیم." .

لئونیگ و راکر می نویسند که میلی ترامپ را "یک رهبر استبدادی کلاسیک می داند که چیزی برای از دست دادن ندارد" و شباهت هایی را بین سخنان آدولف هیتلر و ادعاهای رئیس جمهور وقت آمریکا در مورد تقلب در انتخابات مشاهده می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 24 تیر 1400 - 16:58:23