اعلام زمان افتتاح رسمی سفارت امارات در تل آویو

دو شنبه 21 تیر 1400 - 11:3:31
اعلام زمان افتتاح رسمی سفارت امارات در تل آویو

تهران- الکوثر: مقامات دولتی امارات قرار است چهارشنبه این هفته سفارتخانه این کشور را به طور رسمی در تل آویو افتتاح کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تایمز آو اسرائیل، به دنبال توافق سال گذشته مقامات صهیونیستی با امارات مبنی بر عادی سازی و گسترش روابط، حالا قرار است چهارشنبه هفته جاری سفارتخانه امارات به طور رسمی در تل آویو افتتاح شود.

بر این اساس، محمد الخواجه، به عنوان سفیر امارات در تل آویو قرار است در این مراسم حضور داشته باشد. الخواجه چند ماهی می‌شود که در تل آویو به سر می‌برد و حالا قرار است بعد از افتتاح رسمی دفتر سفارتخانه همراه با خانواده اش در تل آویو مستقر شود.

در اواخر ماه ژوئن، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفری به امارات سفارتخانه این رژیم را در ابوظبی افتتاح کرد.

وی در مراسم افتتاح سفارتخانه رژیم صهیونیستی در ابوظبی گفت: این مراسم نه تنها افتتاح یک کنسولگری که آغاز همکاری‌های همه جانبه میان ما با امارات است.

وی در ادامه تاکید کرد: این مکان می‌تواند نمادی برای گسترش و ادامه همکاری‌ها در زمینه تغییر و پیشبرد اهداف تل آویو در منطقه باشد. صلح بین تل آویو و ابوظبی تنها صلح بین مقامات نیست بلکه ملت‌ها هم باید با هم آشتی کنند.

ترامپ در آخرین ماه‌های حضور خود در کاخ سفید توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی را یک توافق تاریخی خوانده و اظهار امیدواری کرده بود عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی به سایر کشورهای عربی و اسلامی گسترش یابد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 21 تیر 1400 - 10:59:1