دکتر رئیسی:

بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید

دو شنبه 21 تیر 1400 - 9:48:20

تهران- الکوثر: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که به تعداد کافی، واکسن کرونا برای گروه 60 ساله به بالا موجود است از مردم خواست بدون پیامک دعوت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر علیرضا رئیسی امروز در حاشیه برگزاری اجلاس مشترک وزیر بهداشت با فرماندهان سپاه و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خطاب به افراد بالای شصت سال گفت: بدون دریافت پیامک و بدون نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند. امروز در جلسه‌ای با روسای دانشگاه سراسر کشور و معاونان آن‌ها تاکید کردیم افرادی که بدون نوبت برای تزریق مراجعه می‌کنند برای نظم بیشتر، به هیچ عنوان تزریق برای آنان انجام ندهند.
وی با اشاره به اینکه از امروز سامانه ثبت نام واکسیناسیون بالای شصت ساله‌ها را باز کردیم گفت: همه افراد 65 سال به بالا می‌توانند ثبت نام کنند، اما سیستم نوبت دهی ما دو سال دوسال است یعنی اول به 68 تا 70 ساله‌ها پیامک می‌دهیم که چه روزی برای واکسیناسیون بیایند و بعد از آن سراغ دو سال بعدی می‌رویم که علت آن هم کمبود واکسن نیست، زیرا واکسن بالای 60 ساله‌ها تامین شده و این اقدام برای جلوگیری از تجمع جلوی مراکز واکسیناسیون است.

وی با اشاره به افزایش مراکز تجمیعی گفت: نزدیک 800 مرکز تجمیعی در سراسر کشور است که 81 مرکز تجمیعی آن در استان تهران راه اندازی شده است. سه هزار تیم تزریق در سطح کشور هم داریم که هر تیم 150 تزریق در روز انجام می‌دهد. ظرفیت بسیار بالایی ایجاد شده که به هیچ وجه نگرانی برای تجمع افراد نداریم.
دکتر رئیسی درباره روند توزیع واکسن ادامه داد: دیروز و امروز صبح یک میلیون دز واکسن توزیع کردیم و فردا صبح هم یک میلیون دز دیگر توزیع می‌شود، چهارصد و هفتاد هزار دز واکسن برکت هم توزیع شده است.
وی همچنین افزود: پنجشنبه صبح نیز یک و نیم میلیون دز دیگر می‌رسد که توزیع می‌شود. هفته آینده هم حدود تقریبا 2 میلیون و نهصد هزار دز واکسن دیگر می‌رسد که آن هم توزیع می‌شود بنابراین برای گروه هدف بالای شصت سال که حدود هشت میلیون و سیصد تا چهارصد نفر هستند تا الان حدود هشت میلیون و دویست تا سیصد هزار واکسن توزیع کرده ایم.
دکتر رئیسی تاکید کرد: واکسن به اندازه کافی موجود است و بدون تجمع و طبق نوبت دهی واکسیناسیون انجام می‌شود و به هیچ عنوان با اسم نویسی روی کاغذ در مراکز، واکسیناسیون انجام نمی‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 21 تیر 1400 - 9:48:10