همکاری مثلث آمریکا، ائتلاف سعودی و القاعده در مأرب

یک شنبه 13 تیر 1400 - 18:36:10
همکاری مثلث آمریکا، ائتلاف سعودی و القاعده در مأرب

تهران- الکوثر: گروهک تروریستی القاعده در بیانیه‌ای از کشته شدن چندین تن از سرکردگان خود در یمن خبر داد و این موضوع بار دیگر بر ارتباط محکم میان ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و گروهک‌های تروریستی-تکفیری یعنی داعش و القاعده صحه گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های یمنی دیروز شنبه از کشته شدن چند تن از سران گروهک تروریستی «القاعده» به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان «البیضاء» خبر دادند.

از جمله سرگردگان القاعده که در این عملیات در شهر «الصومعه» در البیضاء کشته شدند «ابوالبراء الصنعانی»، «ابوذر الطیابی» موسوم به «امیر القاعده» در البیضاء، «احمد محمد القیسی» امیر این گروهک در منطقه «عنه» در شهر «ذی ناعم» و دو پسرش، «محمد حسین الجنیدی» امیر شاخه نظامی القاعده در اماره مودیه استان «ابین»، «توفیق الفروی»، «عبدالحکیم مبارک القیسی» و «عثمان احمد عبدالله المشدلی» بودند.

شبکه «المسیره» در گزارشی در این باره اعلام کرد، بار دیگر سلسله وقایع، وجود ارتباط محکم میان ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و گروهک‌های تروریستی-تکفیری یعنی داعش و القاعده را نشان داد، گروه‌هایی که در چندین جبهه علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بمن بکار گرفته شده‌اند و آخرین آنها جبهه مأرب است.

در همین رابطه، گروهک القاعده در بیانیه‌ای از کشته شدن «ابوعمر عثمان الابینی» به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «البلق القبلی» در جنوب غرب مأرب خبر داد. موضوعی که تأکید می‌‌کند عناصر تروریستی به یکی از ارکان اساسی نیروهای مزدوران ائتلاف در استان مأرب تبدل شده‌اند.

المسیره افزود، القاعده با این بیانیه‌ها تنها از مشارکت مستقیم در جنگ کنار نیروهای ائتلاف و در رأس آن حزب اخوانی «اصلاح» (نزدیک به دولت مستعفی یمن) پرده برنداشت بلکه نشان داد که آمریکا و انگلیس چه میزان از آزادسازی مأرب نگران هستند. واشنگتن همچنین از فاش شدن اسناد واضحی که حقیقت رابطه میان آمریکا و متحدان آن در ائتلاف سعودی و نیز گروهک‌های تروریستی را نشان می‌دهد، نگران است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 13 تیر 1400 - 18:35:27