امیر صباحی‌فرد:

پیچیده‌ترین فناوری‌های حوزه پدافند هوایی را در اختیار داریم

یک شنبه 13 تیر 1400 - 15:50:4
پیچیده‌ترین فناوری‌های حوزه پدافند هوایی را در اختیار داریم

تهران- الکوثر: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد که این نیرو با در اختیار داشتن تجهیزات بومی، در لبه فناوری و دانش روز دنیا قرار دارد و دانشمندان این نیرو موفق به دستیابی به پیچیده‌ترین و دشوارترین فناوری‌های حوزه پدافند هوایی شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال غرب، از مرکز عملیات مشترک، رادار تاکتیکی پلدشت جلفا و میاندوآب، رادار ثابت گروه تبریز، مواضع دیده بانی و توپخانه‍ای و همچنین فرماندهی اطلاعات و شناسایی این منطقه پدافندی بازدید کرد.

امیر سرتیپ صباحی فرد در این بازدید در جمع کارکنان و فرماندهان منطقه شمال غرب، با اشاره به حضور پرشور و حماسی ملت ولایتمدار و ولایی ایران اسلامی بالاخص کارکنان و خانواده‍های غیور نیروی پدافند هوایی ارتش در انتخابات ۲۸خرداد، گفت: ملت بزرگوار ایران بازهم به جهانیان و دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب ثابت کردند که با وجود همه مشکلات و سختی ها همیشه و در همه حال پیرو نظام و رهبری هستند.

وی در ادامه افزود: اقدامات خوب و ارزنده‍ای در سطح نیروی پدافندهوایی در رابطه با خودکفایی و بومی سازی سامانه‍های پدافندی انجام شده و این مهم موجب اقتدار و صلابت بسیار بالایی نیروی پدافندهوایی شده است، به گونه‍ ای که جزو قدرت‍های برتر نظامی نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین المللی هستیم.

سرتیپ صباحی فرد با تاکید بر اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش با در اختیار قرار داشتن تجهیزات و دستاوردهای بومی، در لبه فناوری و دانش روز دنیا قرار دارد، تصریح کرد: دانشمندان جوان و فرماندهان ارزشمند این نیرو با همکاری سازمان های مربوطه کار بزرگی را در پدافند هوایی به منصه ظهور رساندند و موفق  به دستیابی به پیچیده ترین و دشوارترین فناوری در حوزه پدافند شده‍ اند.

وی با اشاره به اهمیت منطقه پدافندهوایی شمال غرب در حراست از آسمان ایران اسلامی، گفت: یکی از افتخارات بسیار بزرگ این منطقه پدافندی که در صفحات زرین این منطقه ثبت شده است، اولین خوش آمدگویی به حضرت امام (ره) توسط ایستگاه رادار تبریز در زمان ورود به کشور است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین از مراکز آموزشی، فرهنگی و روحی رفاهی مستقر در کوی سازمانی منطقه پدافندهوایی شمال غرب بازدید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 13 تیر 1400 - 15:49:55

پربازدیدها