بازداشت یک مخالف رژیم آل خلیفه در بیمارستان

پنج شنبه 10 تیر 1400 - 10:2:3
بازداشت یک مخالف رژیم آل خلیفه در بیمارستان

تهران- الکوثر: در پی انتشار فایلی صوتی از اسامه التمیمی نماینده سابق مجلس بحرین و از اهل تسنن این کشور در دو روز پیش، نیروهای امنیتی بحرین روز چهارشنبه وی را که در بیمارستان بستری است بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دختر التمیمی ساعتی پیش با اعلام خبر بازداشت پدرش در بیمارستان گفت همزمان تعداد زیادی از نیروهای امنیتی بحرین به خانه آنها هجوم آورده اند.

التمیمی در فایل صوتی اش با صدایی که حکایت از وخامت سلامتی اش دارد مسوولین آل خلیفه را به مسموم کردن خود در زندان برای ترورش متهم نموده است. اسامه التمیمی در این فایل صوتی که توسط دخترش منتشر شده از آزار و اذیت ادامه دار ماموران آل خلیفه و شرایط بد جسمی اش خبر می دهد.

او دولت دموکرات آمریکا و جو بایدن رابه عنوان متحد حکومت بحرین به چالش کشیده و خواسته است تا به پرونده وی ورود کنند.

گفتنی است التمیمی نماینده سابق مجلس بحرین و از اهل سنت مخالف حکومت آل خلیفه است که همراه دیگر بحرینی ها نقش فعالی در جریان انقلاب بحرین داشت. او همان کسی است که در مخالفت با رژیم اشغالگر قدس، پرچم این کشور را در پارلمان بحرین به آتش کشید. به دنبال این اقدامات، حکومت بحرین در سال 2014 او را از مجلس بحرین اخراج کرد. از آن زمان تا به امروز او و خانواده اش، متحمل انواع آزار و اذیت ها شده اند.


اسامه التمیمی سال 2019 به همراه خانواده و فرزندانش به سفارت آمریکا در بحرین رفت و از آنان طلب استمداد نمود، که مسئولان آمریکایی با وجود ادعاهای حقوق بشری، حتی اجازه ورود او به ساختمان سفارت را هم ندادند. پس از آن بود که وی توسط حکومت بحرین بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفت که منجر به ضربه مغزی او شد. او حالا جوبایدن دموکرات را مورد خطاب قرار داده و به چالش کشیده.

التمیمی همچنین در فایل صوتی مذکور اعلام میکند شرح ماوقع و آنچه برسرش رفته را شخصا از طریق پیام رسانی به اطلاع پادشاه بحرین رسانده اما حمد بن عیسی آل خلیفه متعاقبا راه ارتباط وی را مسدود نموده است.

گفتنی است شبکه های مجازی بحرین طی روزهای گذشته شاهد اعلام حمایت اقشار مختلف مردم و فعالان بحرینی از التمیمی بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 10 تیر 1400 - 9:44:23

پربازدیدها