حمله به پایگاه‌ نظامی آمریکا در شرق سوریه

چهار شنبه 9 تیر 1400 - 18:5:56
حمله به پایگاه‌ نظامی آمریکا در شرق سوریه

تهران - الکوثر : روزنامه الاخبار سوریه از حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در استان «دیرالزور» این کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه الاخبار سوریه امروز چهارشنبه درگزارشی نوشت : این حملات راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العمر»، در استان «دیرالزور» در شرق سوریه  صورت گرفته است.

الاخبار افزود، هدف قرار دادن یکی از مهمترین پایگاههای آمریکا در داخل خاک سوریه در واکنش به حملات اخیر آمریکا به نیروهای سازمان الحشد الشعبی در مرزهای سوریه و عراق  انجام شده  و قدرت و جدیت محور مقاومت  در پاسخگویی به هر گونه تجاوز به این محوررا نشان داد.

منابع میدانی نیز دراینباره گفتند، وحشت و ترس بر نیروهای آمریکایی در این پایگاه  نظامی حاکم شده  و نگرانی زیادی دارند که موج جدیدی از حملات آغاز شود.

این برای نخستین بار است که این پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» استان «دیرالزور» هدف حملات راکتی  قرار می‌گیرد و نخستین تهدید مستقیم برای حضور آمریکا در سوریه است.

جنگنده های آمریکایی بامداد روز دوشنبه  به  پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق در مرز این کشور با سوریه حمله کردند، در این حمله چهار نیروی عراقی  و یک کودک سوری به شهادت رسیدند. در پی این حمله گروه‌های مقاومت اعلام کردند، انتقام حملات آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را خواهند گرفت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 تیر 1400 - 18:5:39

دسته بندی :