انتقاد دمشق از جلسات وزیران خارجه ائتلاف بین المللی در رم

چهار شنبه 9 تیر 1400 - 10:3:54
انتقاد دمشق از جلسات وزیران خارجه ائتلاف بین المللی در رم

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد ،دو بیانیه صادر شده در اختتامیه جلسات وزیران خارجه ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در رُم با واقعیت‌ها در تضاد است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد،  این دو بیانیه از پیروزی‌های خیالی آمریکا و غربی‌ها صحبت می‌کند که اصلا موجودیتی ندارد و همه مردم دنیا می‌دانند که این سخنان  گمراه کننده و مغایر با واقعیت‌های سیاست‌های آمریکاست است.

وزارت خارجه سوریه  دراین بیانیه آورده است: کسانی که در شکست داعش سهیم بودند، نیروهای ارتش سوریه، نیروهای روسیه، ارتش عراق و رزمندگانی بودند که برای شکست تروریسم در منطقه مبارزه کردند نه ائتلاف بین المللی که حملاتش غیرنظامیان بی گناه و تاسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف می‌گرفت.

وزارت خارجه سوریه  همچنین تصریح کرد، تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه و ممانعت آنها از رسیدن دارو، غذا و سوخت برای ملت سوریه و همچنین اقدام آمریکا در سرقت نفت و گندم سوری‌ها  بی اساس بودن ادعای درباره برخی از این کشورها برای برآورده کردن نیازهای بشردوستانه در سوریه را برملا می‌کند.

در نشست اخیر وزیران ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا در رم ادعا شده که این ائتلاف تاکنون برای آزادی قریب به هشت میلیون نفر از چنگ داعش در عراق و سوریه  اقدام کرده است.

نظامیان آمریکا  مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز غلات این کشور اقداماتی را علیه مردم و نیروهای سوری انجام می دهند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 9 تیر 1400 - 9:16:53

دسته بندی :