تاکید وزیر خارجه عراق بر لزوم ارسال فوری کمک برای مردم سوریه

سه شنبه 8 تیر 1400 - 15:33:31
تاکید وزیر خارجه عراق بر لزوم ارسال فوری کمک برای مردم سوریه

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد، کمک های بشردوستانه باید به دور از ملاحظات سیاسی برای مردم سوریه ارسال شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فؤاد حسین» وزیر امورخارجه عراق  روز دوشنبه با اشاره به مسئله اردوگاه های آوارگان در سوریه و عراق و حضور میلیون ها آواره و مهاجر سوری در عراق و کشورهای اطراف سوریه تصریح کرد، پناهندگان سوری در منطقه کردستان نیز حضور دارند و دولت مرکزی و منطقه کردستان تلاش می کنند از آنان حمایت کنند.

وزیر خارجه عراق با تاکید بر لزوم حمایت از این کشور و منطقه کردستان خاطر نشان کرد، بی ثباتی سوریه بر اوضاع امنیتی عراق تاثیر می گذارد.

پیش از این نیز «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق بر حل تنش‌ها در منطقه تاکید کرد و گفت، امنیت و آرامش منطقه با ثبات عراق و سوریه پیونده خورده است.

عراق و سوریه 605 کیلومتر مرز مشترک با سه گذرگاه مرزی "رابیعا"، "القائم" و "الولید" دارند.

بحران در سوریه از سال 2011  و در عراق از سال 2014 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش های  سوریه و عراق اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران توانستند پرونده گروه تروریستی داعش را در این دو کشور ببندند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 تیر 1400 - 15:33:20

دسته بندی :