زخمی شدن شماری از عناصر وابسته به آمریکا در دیر الزور سوریه

سه شنبه 8 تیر 1400 - 10:2:40
زخمی شدن شماری از عناصر وابسته به آمریکا در دیر الزور سوریه

تهران - الکوثر : منابع سوری از زخمی شدن شماری از عناصر شبه نظامی وابسته به آمریکا در حومه دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در حمله راکتی دوشنبه شب به میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور سوریه ، هفت تن از عناصر نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا و شماری از نیروهای ارتش امریکا زخمی شدند. 

زخمی های قسد برای درمان به بیمارستان الشدادی در جنوب الحسکه منتقل شدند که در میان زخمی های وابسته به قسد یک فرمانده نیز دیده می شود.

منابع نزدیک به قسد اعلام کردند، شماری از سربازان ارتش آمریکا و دیگر نیروهای خارجی بر اثر این حمله زخمی شدند، اما هنوز شمار دقیق آنها مشخص نیست.

یک سخنگوی ارتش آمریکا در گفت وگو با خبرگزاری رویترز حمله به پایگاه ائتلاف بین المللی در استان دیرالزور سوریه را تایید کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد، یک پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور در سوریه با چند راکت هدف قرار گرفت. در پی این حمله جنگنده های آمریکایی به طور گسترده بر فراز حومه شرقی دیرالزور به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر، بامداد دوشنبه جنگنده های آمریکایی به یک پایگاه پشتیبانی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق  در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق حمله کردند که در این حمله 4 نیروی عراقی به شهادت رسیدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 تیر 1400 - 10:2:30

دسته بندی :