رویترز گزارش داد:

"ائتلاف سعودی" و "انصارالله یمن" در آستانه توافق صلح؟!

دو شنبه 7 تیر 1400 - 17:50:36
"ائتلاف سعودی" و "انصارالله یمن" در آستانه توافق صلح؟!

تهران- الکوثر: دو منبع در انصارالله یمن اعلام کردند ائتلاف سعودی و انصارالله یمن در آستانه توافق صلح قرار دارند که می‌تواند سعودی‌ها را از یک جنگ بسیار پرهزینه خارج کرده و به بحران انسانی در یمن خاتمه دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از "رویترز" دو مقام اگاه در انصارالله یمن گفتند: مذاکرات میان ائتلاف سعودی و انصارالله یمن بر پایان دادن به محاصره بنادر این کشور و فرودگاه بین المللی صنعا و همچنین موافقت انصارالله با مذاکرات صلح متمرکز شده است. 
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پس از دیدار یک هیات عمانی از صنعا در ماه جاری موافقت کرد پس از لغو محاصره یمن و همگام با پیشنهاد مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل، این گروه فورا وارد مذاکرات آتش بس با عربستان شود. 
یک مقام در عربستان سعودی گفت: ریاض از این توافق استقبال می‌کند اما به تضمین بیشتر از سوی عمان و ایران نیاز دارد. 
در صورت توافق آتش بس میان ائتلاف عربستان و انصارالله یمن، این اولین موفقیت تلاش‌های سازمان ملل برای پایان جنگ در یمن پس از توقف مذاکرات صلح در سال 2018 خواهد بود. 
این تحول همچنین یک امر مثبت برای دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا محسوب می‌شود و به کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان کمک خواهد کرد. 
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ما خواهان تضمین دسترسی به فرودگاه صنعا و بنادر حدیده بدون شرایط غیرممکن یا اقدامات دیگری که محاصره را به شکل دیگری ایجاد کنند، هستیم. پس از آن، ما وارد مذاکرات یک آتش بس جامع که به صورت واقعی به تجاوزها خاتمه دهد، خواهیم شد. این آتش بس نباید یک صلح شکننده باشد و باید شامل خروج نیروهای خارجی از یمن برای آماده‌سازی شرایط اجرای مذاکرات سیاسی باشد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 7 تیر 1400 - 17:50:13

دسته بندی :