سفر مجدد هیئت رژیم صهیونیستی به قاهره

شنبه 5 تیر 1400 - 17:54:1
سفر مجدد هیئت رژیم صهیونیستی به قاهره

تهران- الکوثر: هیئت امنیتی اسرائیلی به زودی برای اعلام موضع دولت جدید رژیم صهیونیستی درباره معامله تبادل اسرا با حماس و تثبیت آتش بس و بازسازی نوار غزه به قاهره می‌رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از العربی الجدید، منابع آگاه مصری اعلام کردند: یک هیئت امنیتی اسرائیلی طی روزهای آتی مجددا برای اعلام موضع دولت جدید اسرائیل با ریاست نفتالی بنت درباره معامله تبادل اسرا با حماس، بازسازی غزه و تثبیت آتش بس به قاهره می‌رود. هفته گذشته نیز یک هیئت عالیرتبه امنیتی اسرائیلی به قاهره سفر و با مسئولان این کشور دیدار کرد اما هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

هیئتی که قرار است طی روزهای آتی به قاهره برود به طرف مصری اعلام کرده که حامل موضع و دیدگاه جدیدی است.

به گفته منابع دولت بنت تمایل خود را به آتش بس نشان داده است و احتمالا دیگر موضوع بازسازی غزه را به معامله تبادل اسرا ربط ندهد.

طرف مصری نمی‌داند آیا حماس موضع جدید رژیم صهیونیستی را قبول خواهد کرد یا خیر. حماس اخیرا با سایر گروه‌های فلسطینی به توافق رسید تا اسامی مروان البرغوثی و احمد سعدات جزو اسرایی باشد که در راستای معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

به گفته منابع، حماس طی مذاکرات اخیر اشاره کرد که تعداد اسرائیلی‌هایی را که بازداشت کرده احتمالا بیشتر از چهار تن باشد و کشف هرگونه اطلاعاتی درباره آن هزینه دارد.

یک مسئول سازمان اطلاعات مصر طی مذاکرات با یکی از مسئولان حماس به وی گفته بود: شما ۲۰۱۶ اعلام کردید که چهار تن را بازداشت کرده‌اید و اکنون می‌توان برخی از جزئیات مربوط به آن‌ها را برای تسهیل معامله فاش کنید. این مسئول گفته بود: آن ۲۰۱۶ بود. شاید اکنون تعداد افزایش یافته باشد یا حماس چیزهایی داشته باشد که برای رژیم صهیونیستی اهمیت داشته باشد و بتوان درباره آن سازش و مذاکره کرد.

از سوی دیگر مقامات رژیم صهیونیستی پنجشنبه از گسترش مساحت منطقه ماهیگیری برای ماهیگیران فلسطینی در دریای غزه خبر دادند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
 


شنبه 5 تیر 1400 - 11:37:25