پایتخت زیارت ایران در شب میلاد امام هشتم

دو شنبه 31 خرداد 1400 - 18:31:21
پایتخت زیارت ایران در شب میلاد امام هشتم

تهران-الکوثر: حرم نورانی امام رضا(ع) در ایام میلاد با سعادت آن حضرت غرق در نور و سرور است و عاشقان و شیفتگان آن حضرت از راه‌های دور و نزدیک خود را به این آستان نورانی رسانده و ضمن زیارت امام رئوف در جشن میلادش شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حرم نورانی امام رضا (ع) در ایام میلاد با سعادت آن حضرت غرق در نور و سرور است و عاشقان و شیفتگان آن حضرت از راه‌های دور و نزدیک خود را به این آستان نورانی رسانده و ضمن زیارت امام رئوف در جشن میلاد شرکت می‌کنند.

استقبال زائران و مجاوران از جشن میلاد امام رئوف

استقبال زائران و مجاوران این روز‌ها تا حدی است که خصوصاً در هنگام اقامه نماز همه صحن‌ها پر از جمعیت می‌شود و خادمان برای جلوگیری از ازدهام و رعایت فاصله‌گزاری بست‌های ورودی حرم را هم مفروش و اتصال نماز را با آنجا برقرار می‌کنند تا جمعیت در همه نقاط تقسیم شوند
 

زحمت خادمان آستان قدس رضوی برای تقسیم جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری

البته موضوع استقرار چهار نمازگزار روی هر فرش و ایجاد فاصله روی فرش‌ها هنوز پابرجاست اما شدت استقبال زائران و مجاوران گاهی خادمان را به زحمت انداخته و اغلب ناچار به تذکر دادن و یا جابجایی زائران برای تقسیم درست جمعیت و جلوگیری از ازدحام می‌شوند.

اجرای برنامه‌های منطبق با دستور‌العمل‌های بهداشتی/ برخی برنامه‌ها کماکان تعطیل هستند

برنامه‌های حرم مطهر امام رضا (ع) در ایام دهه کرامت با رعایت دستور‌العمل‌ها در حال اجرا است، برنامه‌های سخنرانی، مدیحه‌سرایی، ادعیه‌خوانی و برخی برنامه‌های اصلی حرم مانند قبل برگزار می‌شود اما برنامه‌هایی محافل قرآنی، برنامه‌های ویژه زائران خارجی، برنامه‌های کودک و نوجوان و برنامه‌هایی از این دست به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها انجام‌ می‌شود و برخی برنامه‌ها و اماکن حرم مانند شهربازی، میهمانسرای حضرت رضا (ع) و... هنوز تعطیل هستند و امکان فعالیت آنها تا پایان کرونا وجود ندارد.
 

توزیع غذای متبرک حرم میان زائران و مجاوران/ مهمانسرای حضوری تعطیل است

البته میهمانسرای حضرت رضا (ع) موضوع توزیع غذای متبرک رضوی را حتی با قوت بیشتر در دستور کار دارد اما فضایی که زائران در آن به صورت حضوری غذای متبرک را میل می‌کردند بسته است و غذای متبرک میان زائران و همچنین محرومان حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

از سرگیری فعالیت رواق حضرت زهرا (س)

رواق حضرت فاطمه زهرا (س) هم این روز‌ها فعالیتش را از سر گرفته و پذیرای بانوان زائر و مجاور حرم رضوی است. این رواق ویژه بانوان است و آقایان اجازه ورود به آن را ندارند. در این رواق برنامه‌های مختلف از جمله نماز جماعت، مدیحه‌سرایی، محفل قرآن و... ویژه بانوان برگزار می‌شود و در آن خدماتی هم به مادران ارائه می‌شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی

 


دو شنبه 31 خرداد 1400 - 17:56:2