اهداف سعودی آماج حمله گسترده پهپادهای یمن

یک شنبه 30 خرداد 1400 - 7:57:52
اهداف سعودی آماج حمله گسترده پهپادهای یمن

تهران- الکوثر: سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از حمله 17 فروند پهپاد انفجاری متعلق به نیروهای یمن، به اهدافی در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های عربی بامداد امروز یکشنبه از عملیات پهپادی بزرگ نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه «اسکای‌نیوز» در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت 17 فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمنی به سمت اهدافی در عربستان سعودی ارسال شده است.

ائتلاف سعودی البته مدعی شد که شش فروند از این پهپادها را پیش از برخورد به هدف رهگیری کرده است.

به نوشته شبکه «الجزیره»، سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».

پیش از این، صبح روز شنبه «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با یک فروند پهپاد «قاصف کی2»، پایگاه هوایی ملک خالد در «خمیس مشیط» را هدف قرار داد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اوایل سال 2019، از پهپادهای انتحاری علیه نشست شماری از مقامات برجسته مزدوران سعودی – اماراتی - آمریکایی در پایگاه هوایی العند در استان لحج استفاده کرد.

از مهمترین قابلیت‌های این پهپاد این است که می‌تواند با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ده متری بالای هدف منفجر شود و ترکش‌های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می‌گویند که قطر دایره انتشار ترکش‌ها، 80 متر است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 30 خرداد 1400 - 7:57:43