درپی برخی اقدامات آشوبگرانه

خطیب زاده : سفیر انگلیس احضار شد

شنبه 29 خرداد 1400 - 19:54:5
خطیب زاده : سفیر انگلیس احضار شد

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: متاسفانه در برخی کشورهای اروپایی و در برخی مراکز اخذ رای در ایالات متحده آمریکا شاهد اقدامات آشوبگرانه بودیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سعید خطیب زاده با اشاره به اینکه این اقدامات توسط برخی عناصر اجاره ای صورت گرفت که توهین ها و آزار و اذیت هایی به ایرانیان محترمی که تصمیم به رای دادن داشتند انجام دادند افزود: بلافاصله در تمامی این کشورها اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارتخانه های رسمی از طریق سفارتخانه هایمان ارائه دادیم.
وی گفت: امروز با توجه به اتفاقات بیرمنگام انگلیس که شاهد ضرب و شتم یکی از ایرانیان بودیم سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد و اعتراض رسمی و جدی ما نسبت به کمی و کاستی هایی که در تامین امنیت صندوق های اخذ رای و حوزه های رای گیری در این کشور بود اعلام کردیم.
اقای خطیب زاده ادامه داد: این اتفاقات در کشورهایی که ادعاهای مردم سالاری و دموکراسی دارند قابل قبول و پذیرش نیست.
وی با اشاره به اینکه این احضار توسط دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه اتفاق افتاد گفت: نسبت به بنگاه های دروغ پراکنی که در لندن مستقر هستند و قبل از انتخابات و در طول برگزاری انتخابات با هدف ایجاد فضای غیردقیق اخبار جعلی وگزارش های سوگیرانه برای هدف قراردادن امنیت روانی رای دهندگان تهیه می شد اعتراض مان را به سفیر انگلیس اعلام کردیم و تا حصول نتیجه به ویژه در خصوص بانیان و مسببان و عاملان توهین ها و آزار و اذیت ها و ضرب و شتم این بانو در انگلیس پیگیری قضایی خودمان را ادامه خواهیم داد.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: محدودیت های جدی برای برگزاری انتخابات در برخی از حوزه های رای گیری داشتیم به همین دلیل از چند ماه پیش سفرا با چند مقام محلی گفتگو کردند تا بتوانیم انتخابات پرشور و مطمئنی در این کشورها برگزار کنیم.
آقای خطیب زاده افزود: انتخابات در تمام کشورهایی که با آنها رابطه داشتیم برگزار شد و آرای ماخوذه شمارش و به مقامات در تهران اعلام شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان گفت: ایرانیان در سراسر دنیا نشان دادند برای میهن و کشورشان و برای سرنوشت هموطنان خود چقدر ارزش قائل هستند و همه اینها به یک قدرت ملی در تامین منافع مردم و کشور تبدیل می شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 

 


شنبه 29 خرداد 1400 - 19:29:22