محمد الحوثی : برای پاسخ عملی به تصمیم دبیرکل سازمان ملل آماده هستیم

شنبه 29 خرداد 1400 - 15:11:11
محمد الحوثی : برای پاسخ عملی به تصمیم دبیرکل سازمان ملل آماده هستیم

تهران - الکوثر : رئیس شورای عالی سیاسی یمن از پاسخ عملی صنعا به دبیرکل سازمان ملل به دلیل قرار دادن نام انصارالله یمن به جای رژیم سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودک خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سازمان ملل روز جمعه  در گزارشی اعلام کرد، «آنتونیو گوترش»  دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته  جنبش انصارالله وابسته به دولت نجات ملی یمن را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد، تصمیمی که  درباره عربستان سعودی گرفته نشده است. 

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی سیاسی یمن  طی پستی در توئیتر نوشت: صنعاء در روزهای آینده  راهپیمایی را با حضور کودکان یمنی و نشان دادن تصاویری از آنها  که طی شش سال توسط  ائتلاف متجاوز سعودی  کشته شده اند ، برگزارخواهد کرد.

 الحوثی افزود، این تصمیم گوترش مستند به وقایع میدانی و گزارش‌های کمیته‌های مستقلی که ما خواستار آن شدیم نیست، بلکه در راستای انجام معامله‌ باج‌گیرانه برای انتخاب مجدد  وی به عنوان دبیرکل سازمان ملل است.

عضو شورای عالی سیاسی دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه ، سازمان ملل تاکنون  هیچ اقدامی برای هزاران کودکی که در پی تجاوزائتلاف سهودی  کشته شده اند، انجام نداده  از همه خواست تا در روز‌ها و ساعات آینده عکس‌های جنایات متجاوزان علیه کودکان را در تمام وبگاه‌ها، صفحه‌ها، پست‌ها و توئیت‌ها منتشر کنند تا گوترش و سازمان ملل در جهان رسوا شوند.

پیش از این «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن قرار دادن نام این کشور به جای رژیم سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودک را نشان دهنده دورویی آشکار سازمان ملل دانست و آن را محکوم کرد.

این اقدام سازمان ملل درحالی صورت میگیرد که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

عربستان‌‌ سعودی با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 خرداد 1400 - 15:11:4

دسته بندی :