مشارکت گسترده ایرانیان مقیم لندن

لندن یکی از بزرگترین کانون های ایرانیان خارج از کشور

جمعه 28 خرداد 1400 - 20:23:7
لندن یکی از بزرگترین کانون های ایرانیان خارج از کشور

تهران - الکوثر : همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، ده ها نفر از ایرانیان مقیم لندن نیز با حضور در مرکز اسلامی انگلیس، آرای خود به صندوق می ریزند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مقامات کنسولگری ایران در لندن می گویند حدود 450 هزار ایرانی در انگلیس ساکن هستند که یکی از بزرگ ترین کانون های ایرانیان خارج از کشور را تشکیل می دهند.در انتخابات ریاست جمهوری ایران در شهر لندن پنج حوزه رای گیری تشکیل شده است و شش حوزه دیگر در شهرهای گلاسگو، منچستر، کاردیف، بیرمنگهام، نیوکاسل و لیدز برپاست. رای گیری در مرکز اسلامی انگلیس، همچون رای گیری در دیگر حوزه های رای گیری در انگلیس، از ساعت 9 صبح روز 28 خرداد ماه آغاز شده است و تا ساعت 19 به وقت لندن، ادامه خواهد داشت.
سفارت ایران اطمینان داده است با گفتگوهای انجام شده با نهادهای دولت انگلیس، امنیت کامل حوزه ها برقرار خواهد شد. همچنین با توجه به این که امروز جمعه، روز کاری در انگلیس است، در صورتی که رای دهندگان ایرانی نتوانند به علت مشغله کاری، در وقت معین شده رای خود به صندوق ها بیندازند، همچون دوره های پیشین ممکن است ساعات رای گیری، تمدید شود.از ایرانیان ساکن انگلیس خواسته شده است برای شرکت در انتخابات ، شناسنامه یا کارت ملی یا گذرنامه به همراه داشته باشند و توصیه های بهداشتی را در دوران همه گیری کرونا، جدی بگیرند.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 28 خرداد 1400 - 19:45:2