با حضور تاریخی

مشارکت ایرانیان مقیم عراق در انتخابات ممتاز بود

جمعه 28 خرداد 1400 - 20:23:35
مشارکت ایرانیان مقیم عراق در انتخابات ممتاز بود

تهران - الکوثر : خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه میزان مشارکت ایرانیان مقیم عراق در انتخابات ریاست جمهوری ر ا در حوزه رای گیری سفارتخانه ایران ممتاز خواند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اکرم نبیل خبرنگار این شبکه گزارش داد، مزاکر ثابت رای گیری از اتباع ایرانی در عراق در بغداد، سلیمانیه، اربیل، کربلا، نجف و بصره مستقرند اما در کنار مراکز ثابت رای گیری ، صندوق های سیار نیز قرار داده شد که از استانی به استان دیگر منتقل می شود.
در ساعات صبح میزان مشارکت ایرانیان در مرکز رای گیری سفارتخانه بسیار بالا بود،صندوق های سیار هم اینگونه است که صندوق سیار بغداد به استانهای نزدیک مثل بابل و واسط انتقال داده می شود یا صندوق سیار سلیمانیه به استان های کرکوک و برخی مناطق مثل حلبچه و خانقین ارسال می شود. به طور کلی مشارکت بالاست، زنان ایرانی که شوهران عراقی دارند از ساعات اولیه برای رای دادن بر سر صندوق حاضر شدند، دیپلماتهای ایرانی و خانواده هایشان نیز در ساعات اولیه آرایشان را به صندوق ریختند. کارکنان شرکتها در بغداد و اطراف بغداد نیز از دیگر گروههای رای دهنده در عراق هستند. در صحبتی که با برگزار کنندگان انتخابات در عراق داشتم صندوق رای به هر استانی که اتباع ایرانی حضور دارند ارسال خواهد شد، اما رای گیری در ساعت هیجده به وقت محلی در عراق به پایان می رسد و تا الان مشخص نیست که آیا این مدت تمدید خواهد شد یا خیر؟ البته آمار شرکت کنندگان در مقایسه با صبح بسیار کمتر شده است که می تواند دلیلی بر آن باشد که نیازی به تمدید مدت زمان اخذ رای نیست اما اکر مدت زمان رای در استانهای ایران تمدید شود ممکن است در استانهایی مثل کربلا و نجف و شاید استانهای بصره یا سلیمانیه که اتباع ایرانی زیادی دارند تمدید شود.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 28 خرداد 1400 - 19:32:18

دسته بندی :