همتی : در کابینه‌ام حداقل 5 زن خواهم داشت

چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 16:43:14
همتی : در کابینه‌ام حداقل 5 زن خواهم داشت

تهران - الکوثر : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در کابینه‌ام حداقل 5 زن خواهم داشت و تبعیض جنسیتی در محیط کار و درآمد را لغو خواهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آقای عبدالناصر همتی در خصوص برنامه‌هایش برای سبک زندگی مبتنی بر تحکیم خانواده و در عین حال مشارکت‌های اجتماعی افزود: یکی از مسائل مهمی که ما داریم بحث خانواده است, من در شعار انتخاباتی‌ام گفته‌ام هدف ما تعامل از خانه تا جهان است.

وی گفت: ما شعاری نمی‌خواهیم با مسائل اجتماعی برخورد کنیم مشکلی که اکنون خانواده‌های ما دارند یک گسستگی فرهنگی در حال ایجاد است اکنون بچه‌های دهه 70،80 و 90 آن گونه که ما فکر می‌کنیم و یا اصرار داریم آنها زندگی کنند قبول ندارند ما اگر نتوانیم در خانه خودمان تعامل داشته باشیم و یک روابط متقابل با هم داشته باشیم این مشکل در جامعه هم است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جوان‌ها اصلا نمی‌توانند این شرایطی که اکنون وجود دارد بپذیرند چه آزادی اجتماعی برای جوانها گذاشته‌ایم در کشور؟ چرا همه جوان‌ها می‌خواهند از کشور بروند؟ من چیزی را کتمان نمی‌کنم.
همتی گفت: شما اکنون برای جوان‌ها چه تفریحی در کشور دارید؟ اکنون که جوان‌ها ازدواج هم نمی‌توانند کنند به خاطر مشکلات اقتصادی, من جزو فرماندهان اقتصادی خنثی سازی تحریم‌ها بودم, مگر آمریکا نمی‌خواست با فشار ​حداکثری فروپاشی اقتصادی را انجام دهد اما جلوی آن را گرفتیم, ولی من همانی هستم که می گویم این روندی که جلو می رویم جوان‌ها شغل پیدا نمی کنند، آسایش اجتماعی‌شان را از دست می‌دهند و اکنون برای زن‌ها چقدر محدودیت ایجاد کردیم در جامعه آنها چه تقصیری دارند؟ 50 درصد جمعیت کشورمان زن‌ها هستند.
وی افزود: در روزهای اخیر به من تذکر دادند که چرا گفتید به زن‌ها پیامک ارسال نکنید که چرا حجابشان رعایت نمی‌شود چرا استرس وارد می‌کنید, ما باید قانون این موضوعات را ممنوع کنیم این نحوه برخورد گشت‌های ارشاد را باید ممنوع کنیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که انگار آن کشاورز روستایی که به وزیر جهاد گفت بروید خودتان و دولتتان.
آقای همتی افزود: تعارض منافع کشور را وحشتناک به خودش گرفته است و اکنون ما به دنبال این هستیم که زنان چه می‌کنند من در کابینه‌ام حداقل 5 زن خواهم داشت و تبعیض جنسیتی در محیط کار و درآمد را لغو خواهم کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 16:43:3