زاکانی : موضوع جمعیت در کشور به نقطه بسیار بحرانی رسیده است

چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 12:6:41
زاکانی :  موضوع جمعیت در کشور به نقطه بسیار بحرانی رسیده است

تهران - الکوثر : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد، موضوع جمعیت در کشور به نقطه بسیار بحرانی رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران  در دومین مناظره تلویزیونی گفت : موضوع جمعیت در کشور به نقطه بسیار بحرانی رسیده که نیاز به تغییر خاصی دارد.

زاکانی افزود:  در حوزه تعلیم و تربیت، تحکیم خانواده، رشد جمعیت، احساس نشاط و رفاه اجتماعی و صیانت از محیط زیست را دنبال می کنم.

زاکانی  گفت:  برای معیشت می‌توان ریشه فقر مطلق را برداشت.

علیرضا زاکانی در خصوص توسعه ورزش همگانی و ارتقای ورزش قهرمانی ایران و نیز افزایش فضاهای ورزشی افزود: موضوع ورزش یک امر حیاتی است، الان 70 درصد مردم ایران ورزش نمی کنند،یعنی نه ورزش همگانی نه ورزش قهرمانی انجام می دهند .
وی ادامه داد :شرایط اینقدر سخت است که براساس گفته رییس فدراسیون کشتی ، سال ها قبل یک میلیون نفر از ابعاد مختلف درگیر ماجرای کشتی بودند، ولی الان 40 هزار نفر درگیر هستند و این یک فاجعه بزرگ است . علت آن این است که دولت آقای روحانی حوصله برای مردم باقی نگذاشته و مردم فرصت ندارند برای ورزش بخش فراغت داشته باشند .
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عملا اگر ما 3 دلار خرج ورزش کنیم ، 16 دلار در حوزه سلامت طبق آمار جهانی برای ما صرفه جویی حاصل می شود و ورزش با نشاط ،امید و آرزویی که ایجاد می کند امکان جهش ایجاد خواهد کرد اما مردم ما امروز درگیر مسائل خود هستند .
وی در ادامه با اشاره به صحبت های آقای همتی تصریح کرد: آقای همتی در خصوص کدام زنان و جوانان صحبت می کنند و بعد هم خیلی شیک می گویند این 5 نفر یکی هستند؟
آقای زاکانی افزود: دفعه قبل گفتم اگر بنا باشد ما کاندید پوششی باشیم ، شما کاندید روکشی هستید و من با عدد و رقم به شما می گویم شما جرات مناظره با ما را ندارید، به کسانی که به شما یاد می دهند بگویید که ما مشتشان را باز می کنیم .
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد یک سرانه مناسب و بالا برای ورزش همگانی و توسعه باشگاه داری و فعالیت در عرصه ورزش در کف هرم اجتماعی امکانی ایجاد می کند که ما را در مقابل بسیاری از مشکلات مصون نگه می دارد.
وی با اشاره به پیر شدن جمعیت ایران ادامه داد : پرداختن به ورزش همگانی هم برای بانوان و جوانان و هم افراد مسن امری حیاتی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 خرداد 1400 - 10:32:45