الحوثی : سازمان ملل مسئول فاجعه انسانی در یمن است

شنبه 15 خرداد 1400 - 10:41:2
الحوثی : سازمان ملل مسئول فاجعه انسانی در یمن است

تهران - الکوثر : عضو شورای عالی سیاسی یمن، شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دلیل سکوت درباره موضوع نفتکش «صافر » مسئول بروز فاجعه انسانی در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد علی الحوثی»عضو شورای عالی سیاسی یمن، ضمن انتقاد از مواضع شورای امنیت سازمان ملل متحد درقبال یمن، این شورا را متهم کرد که کشور‌های عضو ائتلاف را به دلیل ممانعت از فروش نفت موجود در نفتکش صافر مجرم نمی‌داند.

نفتکش صافر،  نفتکش فرسوده‌ای است که  ازچهار سال گذشته در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در ساحل «الحدیده»  رها شده و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است و هر لحظه  نشت نفت موجود در آن ممکن است سبب فاجعه زیست محیطی و انسانی دراین منطقه شود.

الحوثی بابیان اینکه، کشور‌های عضو ائتلاف به دلیل ممانعت از فروش نفت موجود در نفتکش صافر مجرم هستند، از شورای امنیت  خواست سازمان ملل متحد را ملزم کند تا با هدف جلوگیری از نشت نفت از این نفتکش، توافق موجود برای تعمیر و فروش نفت  نفتکش صافر را عملی سازد.

سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن سال گذشته (2020) برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کرده بودند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 خرداد 1400 - 10:40:21

دسته بندی :