زاکانی : خودم را قوی‌تر از بقیه می‌دانم

چهار شنبه 12 خرداد 1400 - 17:55:8
زاکانی : خودم را قوی‌تر از بقیه می‌دانم

تهران - الکوثر : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طوری حرکت می‌کنم که اقبال عمومی با من باشد و من خودم را قوی‌تر از بقیه می‌دانم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آقای علیرضا زاکانی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های تهران افزود: خودستایی خوب نیست، اما ما باید به دنبال خیر جبهه انقلاب باشیم و در سال ۹۶ که درباره نامزدان در جمنا تصمیم گیری شد آقای رئیسی ۱۹۰۰ رای آورد و من ۱۴۰۰ رای آوردم.

من معتقدم که اگر کسی احساس کند قوی‌تر از او است و به میدان بیاید خیانت کرده است بر همین اساس معتقدم که کسی که به میدان انتخابات می‌آید باید هم سالم و هم متخصص و هم با تجربه باشد.
وی گفت: نکته مهم‌تر این است که نامزد ریاست جمهوری باید توان ساماندهی امور را داشته باشد و هر کدام از دوستان که این ویژگی‌ها را در خودشان می‌بینند حتماً فکر می‌کنند که از بنده بهتر هستند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جبهه انقلاب فراتر از افراد است، اما من معتقدم که برنامه هایم را خودم می‌توانم اجرا کنم و آنچه که می‌گویم از درونم می‌جوشد نه اینکه به من مطلب بدهد و بخوانم.
آقای زاکانی گفت: بر همین اساس کاندید پوششی گفتن توهین به کسی است که می‌گویند اصلی است و توهین به کسی است که می‌گویند فرعی است.
وی افزود: من برای خودم منطق دارم و احترام ۶ نفر را هم حفظ می‌کنم و حق سوال از آن‌ها را دارم و آن‌ها هم حق سوال از من را دارند.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولتی با مدیریت جوانان و افراد حزب الهی و دولتی علمی و مبتنی بر مشارکت مردم است و دولت من رقیب مردم نیست.
وی افزود: من هر هفته پای درد و دل، کشاورزان، صنعتگران، بازرگانان و کارشناسان نشسته ام و معتقدم کشور بن بست ندارد و اگر که کشور بیمار هم باشد دوا و راه درمان دارد.
آقای زاکانی با اشاره به اینکه کشور را با آرزو، توصیه و دستور نمی‌توان اداره کرد گفت: ما برای اداره کشور نیازمند برنامه، کارشناسی، اخلاق و بهره مندی از همه ظرفیت‌های کشور، اقوام، مذاهب، اقلیت‌ها و جریان‌های سیاسی هستیم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نحوه غلط مدیریت کشور باید شکسته شود و اگر قانون اساسی، دقیق اجرا شده بود چنین وضعی نداشتیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دو دهه میدان دار مبارزه با فساد بوده ام و با تن‌های قطور آن برخورد کرده ام.

آقای علیرضا زاکانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین برنامه برای مبارزه با فساد افزود: فساد، ام المصائب است که در دو ساحت فساد اقتصادی و اداری که همان بروکراسی غلط و دست و پا گیر است، ملت را زمین گیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه در برخورد با فساد به جای برخورد با سرپنجه‌ها و سرشاخه‌ها باید با تن‌های قطور آن برخورد کرد، گفت: لذا نوع مواجهی که بنده داشتم و برایش هزینه‌های زیادی هم با افتخار دادم که قریب به ۱۵ پرونده در دادگاه بود عمدتاً به افرادی همچون معاون رئیس جمهور و وزرای وقت اطلاعات و نفت و دادستان وقت تهران مربوط می‌شد لذا باور ندارم که کمتر از اینها، ام الفساد باشد.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: وقتی بنا شد اصلاح صورت گیرد دولت باید از خودش و از دست‌های پنهان آغاز کند تا فساد آشکار، خودش را جمع کند، ولی ما یاد گرفتیم با سرپنجه‌ها و سرشاخه‌ها برخورد و شو و تبلیغ کنیم که کار غلطی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 خرداد 1400 - 17:54:55