اذعان گریفیتس به بی‌نتیجه بودن تلاش‌هایش برای آتش بس

سه شنبه 11 خرداد 1400 - 11:19:7
اذعان گریفیتس به بی‌نتیجه بودن تلاش‌هایش برای آتش بس

تهران- الکوثر: مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن که به این کشور سفر کرده است روز دوشنبه با ابراز نارضایتی اعلام کرد که تلاش‌های او برای دستیابی به آتش بس در یمن نتیجه نداشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گریفیتس در فرودگاه صنعا گفت: ادامه درگیری‌ها در مناطق مختلف یمن چشم‌انداز دستیابی به صلح در یمن را ضعیف کرده است.  
وی افزود: تلاش‌های ما تاثیر گذار نبوده است. ما سعی کرده‌ایم به آتش بس دست یابیم تا بتوانیم فرودگاه صنعا و بنادر حدیده را فعال کرده و مذاکرات سیاسی را آغاز کنیم. اما طرف‌های درگیر برای دستیابی به اهداف بیشتر به جنگ‌های خود ادامه می‌دهند.  

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته راه های متعددی را برای رفع اختلاف میان طرفین یمنی پیشنهاد داده است، گفـت: ما چندین بار با مقامات یمنی و سعودی در ریاض درباره طرح آتش‌بس رایزنی کردیم و حتی در مسقط هم این قضیه بررسی شد و دیروز یکشنبه هم با عبدالملک الحوثی در این باره گفت‌وگو کردم.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز یکشنبه با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله به صورت ویدئو کنفرانس دیدار کرد.  
رهبر انصارالله در این دیدار از رویکردهای سازمان ملل در قبال موضوعات انسانی در یمن انتقاد کرد.  
گریفیتس همچنین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش بس، بازگشایی فرودگاه صنعا، اطمینان از جریان بی‌وقفه سوخت و کالاها از طریق بنادر حدیده و راه‌اندازی مجدد روند سیاسی، با مقامات یمنی و سعودی در عربستان سعودی و عمان گفتگو کرده است.  
وی از طرفین خواست تا "حمایت قابل توجه منطقه‌ای و بین المللی" از برنامه صلح سازمان ملل را بدست آورند تا "این مذاکرات طولانی" به نتیجه برسد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 11 خرداد 1400 - 10:56:19

دسته بندی :